Globalny rekord polskiego reżysera na portalu YouTube. Czterominutowy filmik ukazujący psa przebranego za groźną tarantulę był najchętniej oglądanym klipem na całym świecie - z wyłączeniem reklam i teledysków.

Ten film to żartobliwy horror “Mutant Giant Spider Dog” Sylwestra Wardęgi. Jest groźna muzyka, pourywane kończyny, krew i silna pajęczyna. Wszystko oczywiście udawane, produkcja może sprawiać wrażenie niskobudżetowej, ale reakcje ludzi, którzy widzą psa w kostiumie gigantycznego pająka, wyglądają na prawdziwe. Filmik ma ponad 111 milionów kliknięć i według opublikowanego właśnie rankingu jest tegorocznym rekordzistą - mówi IAR Piotr Zalewski z firmy Google, która jest właścicielem YouTube.

Zalewski dodaje, że dziś, by zdobyć artystyczną popularność w internecie, trzeba być twórcą bardzo precyzyjnym:

- YouTube jest interaktywnym medium. Twórca dokładnie widzi publikując film, w których momentach internauci rezygnują albo które momenty im się bardziej podobają, które powtarzają częściej - mówi.

Rekord we wszystkich kategoriach YouTube pobił w tym roku teledysk Katy Perry do piosenki „Dark Horse”. Ma ponad 717 milionów odsłon.