statystyki

Allegro tworzy własną tarczę antykryzysową [WYWIAD NPBP]

autor: Elżbieta Rutkowska21.04.2020, 06:00; Aktualizacja: 22.07.2020, 11:53
François Nuyts, prezes Allegro fot. materiały prasowe

François Nuyts, prezes Allegro fot. materiały prasoweźródło: Materiały Prasowe

Cieszę się, gdy obroty rosną dzięki naszym działaniom – a nie cieszę się, gdy rosną z powodu koronawirusa - mówi François Nuytsprezes Allegro.

W czasie epidemii e-commerce świetnie się rozwija.

Nie powiedziałbym, że świetnie, bo obecnie nic nie idzie świetnie. Wszyscy jesteśmy w izolacji. My w tych warunkach staramy się nadal efektywnie prowadzić platformę, którą co miesiąc odwiedza 18 mln Polaków i na której sprzedaje ponad 100 tys. firm. Część z nich – zależnie od kategorii towarów – ucierpiała z powodu epidemii, inne mają więcej zamówień, niż są w stanie płynnie obsłużyć.

NPBP2020

Podsumowując wszystkie kategorie, chyba nie możecie narzekać?

Koronawirus zakłócił zwykłe sezonowe trendy sprzedaży. Na początku epidemii niektóre kategorie – żywność, artykuły pierwszej potrzeby, drobna elektronika czy wyposażenie domowe, rzeczy potrzebne do gotowania – błyskawicznie wzrosły. Obecnie sytuacja się unormowała. To prawda, że obecna sprzedaż jest na dość wysokim poziomie, ale proszę także pamiętać, że wielu sprzedawców z Allegro działa także offline, prowadząc sklepy, które są teraz albo zamknięte, albo mają niewielu klientów. Do tego dochodzą firmy handlujące towarami, które w obliczu zagrożenia koronawirusem są kupowane mniej chętnie.


Pozostało 82% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję