Z dniem 7 listopada br. zostanie wyłączona jedna z usług dostępnych w portalu PUE/eZUS, a kolejne dwie ulegną zawieszeniu kolejnego dnia - 8 listopada. W związku z powyższym Zakład Ubezpieczeń Społecznych opublikował stosowne komunikaty. Oto szczegóły.

Czym jest PUE ZUS?

PUE ZUS, czyli Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, to nowoczesne narzędzie, które umożliwia wygodne załatwianie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi przez internet. Dzięki PUE ZUS możesz m.in.:

  • Zarejestrować firmę i zgłosić pracowników do ubezpieczeń.
  • Wypełniać i przesyłać dokumenty ubezpieczeniowe (np. deklaracje rozliczeniowe, wnioski o świadczenia).
  • Sprawdzać swoje dane i historię ubezpieczeń.
  • Otrzymywać informacje od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
  • Korzystać z wielu innych usług związanych z ubezpieczeniami społecznymi.

Aby uzyskać dostęp do Platformy Usług Elektronicznych (PUE), należy spełnić następujące warunki: ukończenie 13. roku życia, założenie konta na PUE oraz potwierdzenie swojej tożsamości. Platforma Usług Elektronicznych (PUE) umożliwia między innymi przeglądanie danych zgromadzonych w ZUS, przesyłanie dokumentów ubezpieczeniowych, składanie wniosków oraz umawianie się na wizyty w jednostkach Zakładu.

Płatnicy składek, tacy jak przedsiębiorcy, mają na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dostęp do szerokiego zakresu narzędzi umożliwiających efektywne zarządzanie rozliczeniami z ZUS, obsługę spraw pracowniczych oraz generowanie niezbędnych zaświadczeń.

Co znajdziesz w PUE ZUS?

W PUE ZUS znajdziesz:

  • ePłatnik: Aplikację do wypełniania i przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych.
  • Moje ZUS: Panel, w którym znajdziesz informacje o swoich ubezpieczeniach i świadczeniach.
  • Wiadomości: Skrzynkę odbiorczą, w której otrzymasz wiadomości od ZUS.

Komunikat ZUS. Co się zmieni 7 listopada?

Z dniem 7 listopada br. zostanie zawieszona możliwość logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz systemu eZUS poprzez bankowość elektroniczną Inteligo, oraz iPKO. ZUS informuje, że z w tym dniu zostanie zawieszona możliwość logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz systemu eZUS za pośrednictwem bankowości elektronicznej Inteligo i iPKO. Użytkownicy będą mogli zalogować się, wybierając opcję "login.gov.pl".

Komunikat ZUS. Co się zmieni 8 listopada?

Dzień później, 8 listopada, analogiczne zmiany dotkną pozostałe dwa sposoby logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz systemu eZUS. Chodzi o bankowość elektroniczną Citi Handlowy oraz BOŚBank24.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej zmiany, logowanie do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz systemu eZUS za pośrednictwem bankowości elektronicznej BOŚ Bank będzie możliwe wyłącznie po wybraniu opcji "login.gov.pl". Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaznacza, że pozostałe metody logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) oraz systemu eZUS pozostają bez zmian.

Polecamy miesięczną subskrypcję cyfrową DGP - Pakiet Premium