Na przekazywaniu informacji o psujących się policyjnych komputerach zarabiać będzie firma Itigo. Wygrała właśnie przetarg. Wcześniej od miesięcy zarabiała na sprzedaży tej usługi Komendzie Głównej, prowadząc jej pilotaż.
Z usługi drwią policjanci, którzy mieli okazję już od wiosny ją testować. – Teraz, gdy zepsuje mi się komputer, wykręcam numer call center lub wypełniam formularz zgłoszenia o usterce na stronie internetowej. Odbiera je pracownik firmy Itigo, który kontaktuje się z pracującymi obok mnie informatykami – relacjonuje funkcjonariusz Komendy Głównej Policji.
Dotąd Itigo świadczyło tę usługę jako pilotaż, jednocześnie trwało postępowanie przetargowe. Jak informowaliśmy w styczniu na łamach „DGP”, termin jego zakończenia komenda przekładała aż osiem razy. Każde przesunięcie terminu działało na korzyść firmy z Pruszcza Gdańskiego, która co miesiąc wysyłała policji fakturę – w sumie zainkasowała ponad 250 tysięcy złotych.