Koordynowana przez Komisję Sieć Współpracy w Ochronie Konsumentów (CPC), która łączy organy ochrony konsumentów państw członkowskich, wysłała w poniedziałek list do Meta, wskazując szereg praktyk, które uważa za wprowadzające w błąd i nieuczciwe.

Meta Zuckerberga zagrożona sankcjami

Meta musi odpowiedzieć do 1 września. Po tym terminie organy ochrony konsumentów mogą podjąć decyzję o sankcjach wobec firmy.

Zgodnie z modelem, uruchomionym w listopadzie 2023 r., użytkownicy mogą zrezygnować z personalizowanych reklam na platformach Meta w zamian za opłatę.

Meta Zuckerberga narusza prawo Unii Europejskiej

Portal Euractiv przypomina, że już w swoich wstępnych ustaleniach z 1 lipca Komisja stwierdziła, że ten model Meta narusza prawo konkurencji UE.

Meta Zuckerberga mogła wprowadzać użytkowników w błąd

Meta mogła wprowadzać użytkowników w błąd m.in. niejasną nawigacją i terminologią dotyczącą wykorzystania danych oraz wywierać "presję na użytkowników, aby podejmowali szybkie decyzje bez wystarczającego czasu na zrozumienie konsekwencji" - podał portal.

Autor: Łukasz Osiński