Koordynowana przez Komisję Sieć Współpracy w Ochronie Konsumentów (CPC), która łączy organy ochrony konsumentów państw członkowskich, wysłała w poniedziałek list do Meta, wskazując szereg praktyk, które uważa za wprowadzające w błąd i nieuczciwe.
Meta Zuckerberga zagrożona sankcjami
Meta musi odpowiedzieć do 1 września. Po tym terminie organy ochrony konsumentów mogą podjąć decyzję o sankcjach wobec firmy.
Zgodnie z modelem, uruchomionym w listopadzie 2023 r., użytkownicy mogą zrezygnować z personalizowanych reklam na platformach Meta w zamian za opłatę.
Meta Zuckerberga narusza prawo Unii Europejskiej
Portal Euractiv przypomina, że już w swoich wstępnych ustaleniach z 1 lipca Komisja stwierdziła, że ten model Meta narusza prawo konkurencji UE.
Meta Zuckerberga mogła wprowadzać użytkowników w błąd
Meta mogła wprowadzać użytkowników w błąd m.in. niejasną nawigacją i terminologią dotyczącą wykorzystania danych oraz wywierać "presję na użytkowników, aby podejmowali szybkie decyzje bez wystarczającego czasu na zrozumienie konsekwencji" - podał portal.
Autor: Łukasz Osiński