UCE Research w badaniu, którego wyniki opublikowano w piątek zadał Polakom pytanie: "Czy wydarzenia/informacje z bieżącej kampanii prezydenckiej sprawiły, że zmieniłeś decyzję o tym, na kogo zagłosować?".

Przebieg kampanii miał wpływ na zmianę zdania u co trzeciego wyborcy. Odpowiedzi "zdecydowanie tak" (15,1 proc.) i "raczej tak" (19 proc.) to łącznie 34,1 proc. U większości badanych kampania nie wywołała zmiany decyzji wyborczej. Odpowiedzi "zdecydowanie nie" (31,4 proc.) i "raczej nie" (26,7 proc.) to łącznie 58,1 proc. Pozostaje grupa 7,8 proc. uczestników sondażu, która wybrała odpowiedź "trudno powiedzieć".

Ankietowani byli pytani także o ich preferencje partyjne. "Najrzadziej przebieg kampanii wpływał na decyzję zwolenników Koalicji Obywatelskiej, którzy wzięli udział w sondażu. Mowa o 23,8 proc. z nich. Ugrupowanie, którego kandydatem jest Rafał Trzaskowski, wyraźnie wyróżnia się na tym tle od pozostałych. W przypadku zwolenników innych partii było to już od 35,8 proc. do 45,5 proc., w kolejności: Trzecia Droga, PiS, Konfederacja i Lewica" - podał Onet.

Badanie UCE Research na zlecenie Onetu zostało przeprowadzone w dniach 12 i 13 maja 2025 r. metodą CAWI na próbie 1006 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat, którzy zamierzają głosować w majowych wyborach na prezydenta RP.