Trzeba ciągle przypominać, czym było powstanie warszawskie oraz to, że Niemcy w jego wyniku zrównali stolicę z ziemią – z takiego założenia wychodzą nie tylko instytucje państwowe, ale również prywatne firmy i podmioty. W środę 74. rocznica wybuchu powstania
W sobotnim wydaniu prestiżowego „New York Timesa” ukazała się całostronicowa informacja pt. „1944 Warsaw Uprising” zwięźle traktująca o tym, czym było powstanie warszawskie, jakie były jego skutki (m.in. zniszczenie miasta w 95 proc.) i dlaczego to wydarzenie jest tak ważne dla wielu Polaków.
Ogłoszenie to nie pochodzi jednak od żadnej państwowej ani samorządowej instytucji kultury, lecz od polskiej firmy Food Care, która niedawno rozpoczęła dystrybucję swoich produktów na amerykańskim rynku. Niebawem w sieci pojawi się również spot informujący o 74. rocznicy Godziny „W” z udziałem ambasadora marki, byłej legendy boksu Mike’a Tysona. Będzie on opowiadał o cierpieniach ludności cywilnej w czasie powstania, które były zadawane przez niemieckich żołnierzy.