Przeprowadzany przez firmę Nowy Adres S.A. ranking ma wyłonić najbardziej rozpoznawalne marki na polskim rynku nieruchomości. Mieszkańcy największych aglomeracji wybierać będą w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz doradca kredytowy.

Rozpoznawalna marka to prawdziwy kapitał – powie to każdy przedsiębiorca. Na rynku mieszkaniowym waga marki jest znacznie większa ze względu na specyficzny charakter produktu, jakim jest mieszkanie czy dom. Kupno nieruchomości to decyzja o wydaniu niebagatelnych pieniędzy czy zaciągnięciu zobowiązań kredytowych, które nabywca będzie odczuwał przez wiele lat. Nic dziwnego, że w pierwszej kolejności potencjalni kupcy swoje kroki kierują do biur firm sprawdzonych, stabilnych, o dużym doświadczeniu, polecanych przez znajomych. Do biur firm o rozpoznawalnej marce.

Przeprowadzane w ramach badań „Polski Rynek Mieszkaniowy. Popyt i preferencje nabywców” rankingi rozpoznawalności marek na rynku mieszkaniowym cieszyły się ogromną popularnością zarówno wśród firm z tej branży, jak i nabywców mieszkań. W odpowiedzi na liczne prośby i sugestie firma Nowy Adres S.A. zdecydowała o wydzieleniu tych rankingów z badań i przeprowadzeniu ich na znacznie większą skalę.

W pierwszym kwartale 2011 r. na zlecenie Nowego Adresu niezależny instytut badawczy przeprowadzi ponad 1500 wywiadów z mieszkańcami 5 największych aglomeracji Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Trójmiasta. Respondenci w wieku 25-60 lat pytani będą o znajomość spontaniczną oraz wspomaganą marek w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz pośrednik finansowy. Uroczysta Gala wręczenia nagród zwycięzcom rankingu w poszczególnych kategoriach. odbędzie się 14 czerwca 2011 r. w Teatrze Capitol w Warszawie.

- Popularność, jakimi cieszyły się nasze poprzednie rankingi pokazała nam, jak bardzo potrzebne są takie zestawienia. Dla nabywców mieszkań mogą być swoistym certyfikatem solidności, wskazówką co do rynkowej pozycji danej firmy i trwałości jej fundamentów. Z kolei uczestnicy rynku mogą przekonać się o efektywności firmowych działów marketingu i sprawdzić swoją pozycję na tle konkurencji – mówi Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres i pomysłodawczyni Mieszkaniowej Marki Roku. – Ktoś może powiedzieć, że rozpoznawalność marki nie zawsze idzie w parze z najwyższą jakością produktu czy usługi. My jesteśmy jednak zdania, że na rozpoznawalność danej marki wpływają nie tylko wydane na reklamę miliony złotych, ale opinie i oceny przekazywane nam przez rodzinę, przyjaciół i współpracowników. Dobre nieruchomości, kredyty czy wzorowa obsługa agenta nieruchomości potrafią bronić się same.

Nowy Adres S.A. to dostawca profesjonalnych narzędzi dla rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Do flagowych produktów firmy należą Targi Mieszkań i Domów, organizowane w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Funkcjonujący od 2008 r. portal nieruchomościowy nowyadres.pl zawiera oferty nieruchomości mieszkaniowych z całej Polski. Nowy Adres jest także twórcą największego w Polsce projektu badawczego rynku nieruchomości „Polski Rynek Mieszkaniowy – Popyt i preferencje nabywców”. W portfolio firmy można znaleźć również uznane cykle konferencji branżowych „Polski Rynek Mieszkaniowy” i „Biurowce w Polsce”, serię albumów pod tym samym tytułem oraz liczne katalogi inwestycji mieszkaniowych.

Więcej informacji:

Michał Poręcki
PR Manager
Nowy Adres S.A.
ul. Świętokrzyska 18 piętro IV
00-052 Warszawa
kom. 502 34 34 90, 795 55 04 22
www.nowyadres.pl