Rząd przyjął "Politykę Promocji Gospodarczej Polski", której celem ma być umiędzynarodowienie polskiej gospodarki, w tym zwiększenie atrakcyjności dla inwestorów i wsparcie polskich eksporterów - poinformowała we wtorek kancelaria premiera.
Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia dokumentu "Polityka Promocji Gospodarczej Polski", przedłożonego przez Ministra Rozwoju i Technologii - przekazała kancelaria premiera.
"Celem strategicznego dokumentu jest zwiększenie stopnia umiędzynarodowienia polskiej gospodarki, wzmocnienie jej konkurencyjności i budowa pozytywnego wizerunku za granicą. Chodzi o zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej oraz istotne wsparcie polskich eksporterów. Dzięki zintegrowaniu ofert instytucji wsparcia eksportu, osiągniemy pozytywny wpływ na działalność przede wszystkim mikro, małych i średnich firm" - wskazano w komunikacie po posiedzeniu rządu.
Jak poinformowano, przy Ministrze Rozwoju i Technologii ma powstać międzyresortowy zespół, który zapewni koordynację i spójność działań dotyczących promocji polskiej gospodarki za granicą oraz wsparcie umiędzynarodowienia polskich firm. Wdrożony ma być "spójny program promocji Marki Polskiej Gospodarki oraz poszczególnych sektorów". W komunikacie zapowiedziano także zmodernizowanie portalu promocji eksportu www.trade.gov.pl, który "zapewni firmom i instytucjom dostęp do informacji eksportowej oraz ofert wsparcia".
Jak wskazano w komunikacie, uruchomiony ma również zostać pakiet wsparcia rozwoju cyfrowego eksportu, czyli sprzedaży towarów i usług dokonywanej przez internet za granicę. "Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z oferty edukacyjno-szkoleniowej, narzędzi, które ułatwią współpracę handlową z firmami zagranicznymi. Wdrożymy tzw. +ścieżkę rozwoju eksportera+, która zapewni koordynację obsługi eksporterów przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu" - poinformowano.(PAP)