Wierzchołek góry lodowej
W pogoni za zyskiem
Wyjaśnienie
Dorota Zawadzka
Dyrektor ds. komunikacji CANAL+ Cyfrowy
Nie dawaliśmy i nie dajemy przyzwolenia na opisywane praktyki, staramy się uniemożliwiać tego rodzaju działania. Wprowadzanie klientów w błąd jest niezgodne z przyjętymi przez nas standardami.
Wprowadziliśmy ścisłe procedury sprzedaży bezpośredniej, zostały przygotowane przejrzyste dokumenty, które otrzymuje każdy nowy abonent.
W jednym z załączników, które dostaje każdy nowy klient jest informacja, iż nadajniki naziemne nie zostaną wyłączone do 2013 roku (ten zapis powstał „prewencyjnie”, w odpowiedzi na sygnały o posługiwaniu się argumentem o wygaszaniu nadawania analogowego). Każdy ze sprzedawców zanim zacznie pracować, zostaje przeszkolony, m.in. z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 r. oraz z zasad etyki w sprzedaży. Jest on też informowany na piśmie o przysługującym prawie rezygnacji z umowy w ciągu 10 dni od jej zawarcia.
Dodatkowo przeprowadzana jest telefoniczna kontrola satysfakcji klientów, którzy zamówili usługę w sprzedaży bezpośredniej.
Sprawdzane jest m.in. czy osoby, które zdecydowały się skorzystać z oferty CYFRY+ zostały rzetelnie poinformowane o usłudze i wszystkich kosztach, czy są zadowolone z pracy dystrybutora.
Poprosiliśmy firmę EuroActive o obszerne wyjaśnienia na piśmie w związku z zaistniałą sytuacją. Czkamy na ich odpowiedź. Jeżeli potwierdzą się zarzuty z pewnością nasza reakcja będzie bardzo stanowcza.