Chce.to, ListaMarzen.pl, Prezenty.Allegro.pl – polski biznes internetowy postanowił zarobić na ostrzeganiu przed nietrafionymi podarunkami.
W tym roku przeciętny Polak – oczywiście jeśli wierzyć prognozom – wyda 344 zł na prezenty pod choinkę. Łącznie handlowcy mają zarobić na podarunkach 10 mld zł. Jaka część z nich okaże się nietrafiona, trudno oszacować. Ale każdemu z nas zdarza się dostawać prezenty, które nadają się tylko do schowania w piwnicy lub w najlepszym przypadku do oddania.
Z sondażu przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Polskie Badania Internetu wynikało, że aż co piąty obdarowany na święta z prezentów się nie cieszył. Wśród nich ponad jedna trzecia nie planowała z podarków korzystać, a 18 procent w ogóle nie wiedziało, co mają z nimi zrobić. – Na nietrafione prezenty wydajemy fortunę. Uznaliśmy więc, że warto to zmienić – tłumaczy Marta Macke, której agencja właśnie uruchomiła serwis GiftAdvisor.pl Podobnych serwisów, gdzie można ułożyć własne listy wymarzonych prezentów i poinformować o nich najbliższych i rodzinę, jest już kilka. Wszystkie przed tegorocznymi świętami notują rekordy popularności.