Skorzystanie z narzędzi udostępnianych przez biuro informacji gospodarczej, wsparcie się na doświadczeniu negocjatorów windykacyjnych oraz wykorzystanie możliwości przeniesienia kosztów windykacji na dłużnika – to przełom w myśleniu o tym, czy trudno jest ściągać długi. Taką usługę świadczą wspólnie Krajowy Rejestr Długów BIG SA, Kaczmarski Inkasso Sp. z o.o. oraz kancelaria prawna Via Lex.
Możemy ufać naszemu kontrahentowi i mieć z nim świetne relacje, jednak moment, kiedy przestaje płacić za wystawione faktury zderza nas z sytuacją, której często nie jesteśmy w stanie przewidzieć. Z zaufanego kontrahenta staje się dłużnikiem, z którym musimy jakoś się porozumieć. Punkt krytyczny pojawia się w momencie, gdy ten przestaje odbierać telefon. Wtedy powinniśmy poszukać skutecznego narzędzia dotarcia do człowieka, który jest nam winien pieniądze.
Temat odzyskiwania należności nie jest nowością. Firma windykacyjna Kaczmarski Inkasso pomaga przedsiębiorcom odzyskiwać korporacyjne należności od 21 lat. Z kolei już jedenaście lat temu powstał Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA. A w 2013 roku ustawodawca wprowadził przepisy umożliwiające przedsiębiorcom przenoszenie kosztów windykacji na nierzetelnych dłużników. Dlaczego więc nie skorzystać z narzędzia łączącego w sobie wszystkie te rozwiązania? Na tych właśnie założeniach opiera się usługa „Wezwanie do zapłaty PLUS na koszt dłużnika” udostępniana przez Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA i Kaczmarski Inkasso oraz kancelarię prawną Via Lex.
Od przedsiębiorcy wymagane są trzy proste kroki: uświadomienie sobie problemu, wybranie rozwiązania i zlecenie jego wykonania Kaczmarski Inkasso i KRD. Podjęte działania zostaną dostosowane do jakości oraz przeterminowania długu.
Upomnij dłużnika
Jeżeli od terminu płatności faktury nie minęło jeszcze 60 dni, negocjatorzy z Kaczmarski Inkasso kontaktują się ze zwlekającą z zapłatą firmą, pytając przede wszystkim o powody braku wpłaty i delikatnie przypominając o konieczności uregulowania zaległych płatności. Działań tych nie można nazwać jeszcze windykacyjnymi, mają one bardziej uporządkować i wyjaśnić zaistniałą sytuację.
– Te działania przynoszą naprawdę dobry efekt. Uświadomienie sobie przez dłużnika, że problemem zainteresowała się zewnętrzna firma windykacyjna ma bardzo silne znaczenie psychologiczne. Bardzo duża część dłużników swoje zobowiązania płaci po takim właśnie telefonie monitorującym. Na pierwszym etapie nasze działania są całkowicie bezpłatne, nie doliczamy żadnej prowizji. Jeżeli więc dłużnik zwróci swoje zobowiązanie, sprawa może po prostu zostać zapomniana – wyjaśnia Radosław Koński, dyrektor Departamentu Windykacji Kaczmarski Inkasso.
Działaj polubownie
Jeżeli dłużnik nie wyjawia woli współpracy i nie odda pieniędzy, zmienia się postępowanie prowadzone przez Kaczmarski Inkasso. Do dłużnika wysłane zostaje wezwanie do zapłaty, wraz z powiadomieniem o konsekwencjach niespłacenia długu, czyli możliwości przekazania informacji o zobowiązaniu do bazy danych Krajowego Rejestru Długów. Równocześnie prowadzona jest windykacja polubowna, czyli telefoniczne mediacje z dłużnikiem, kontakt e-mailowy i listowny.
– Dłużnik, który nie oddał pieniędzy w pierwszym etapie postępowania, musi mieć świadomość, że zostanie obciążony kosztami naszej pracy. Umożliwiają to zapisy ustawy o terminach zapłaty – od ubiegłego roku wierzyciel może zażądać od dłużnika nie tylko zapłaty należności głównej i należnych odsetek, lecz także wynagrodzenia firmy windykacyjnej – wyjaśnia Radosław Koński. Doliczana prowizja wynosi 9 proc., jednak nie mniej niż 510 złotych.
Gdy zaczyna się windykacja
W ostatnim etapie postępowania, dane dłużnika zostają przekazane do Krajowego Rejestru Długów, a do wartości zobowiązania doliczona 12-proc. prowizja. Obecność w bazie danych KRD jest utrudnieniem w przypadku chęci wzięcia kredytu, pożyczki czy leasingu. Dodatkowo prowadzone są dalsze działania windykacyjne. Istnieje również możliwość bezpłatnego przygotowania dokumentów przed wystąpieniem na drogę sądową, gdy dłużnik okazał się wyjątkowo oporny. – Oferowana przez nas usługa łączy w sobie praktycznie wszystkie dostępne na rynku sposoby odzyskiwania długów. Przedsiębiorca, który szuka sposobu na to, aby pozbyć się swoich kłopotów z niepłacącymi kontrahentami, musi jedynie chcieć działać – tłumaczy Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów.
Dzięki usłudze „Wezwanie do zapłaty PLUS na koszt dłużnika” długi można odzyskiwać skutecznie, a jednocześnie nie uszczuplać swojego budżetu. Jest to także wyraźny sygnał dla dłużnika o tym, że należności winny być regulowane jak najszybciej, bo za błędy trzeba dodatkowo płacić.
Więcej informacji na temat usługi „Wezwanie do zapłaty PLUS na koszt dłużnika” możliwe jest pod numerem telefonu: 71 77 37 152
PARTNER: