Rosyjskie media sprostowały informację o „polskim obozie koncentracyjnym”. Takie sformułowanie pojawiło się w publikacjach redakcji należących do holdingu MIA „Rossija Siewodnia”.

Informując o wizycie rosyjskiego ministra kultury w Polsce, agencja Ria Novosti oraz telewizje: Russia Today i 5TV napisały, że Władimir Medinski -„ złoży kwiaty, aby uczcić pamięć o radzieckich jeńcach wojennych, którzy zostali zamordowani w polskim obozie koncentracyjnym w Sobiborze”.

Na te publikacje zareagowała ambasada RP w Moskwie. Polscy dyplomaci przypomnieli, że obozy zagłady w okupowanej Polsce zakładali niemieccy naziści. Sprostowanie zostało przyjęte przez rosyjskich dziennikarzy i natychmiast pojawiły się poprawione wersje publikacji.

Jak dowiedziało się nieoficjalnie Polskie Radio, jeden z szefów rosyjskiego medium przyznał w rozmowie telefonicznej z przedstawicielem polskiej ambasady, że to była pomyłka, za którą przeprosił.

Reklama