Pierwsza pomyłka miała miejsce 13 czerwca w programie o godz. 12, gdzie materiał o meczu Polska-Rosja został zilustrowany flagami Polski i... Związku Radzieckiego. Sprawę szeroko komentowały zarówno polskie, jak i rosyjskie media. Tego samego dnia w głównym wydaniu "Wiadomości" za pomyłkę graficzną przepraszał szef i prowadzący programu Piotr Kraśko.

Wkrótce doszło jednak do kolejnej wpadki: 20 czerwca, prezentując ćwierćfinalistów Euro 2012, "Wiadomości" umieściły przy Anglii "Union Jacka", czyli flagę Wielkiej Brytanii.

Jak donosi press.pl, władze TVP wreszcie zdecydowały się zareagować. Jak podaje press.pl, pracę stracą dwie osoby z działu grafiki Agencji Produkcji Audycji Informacyjnych TVP, przygotowującej grafiki dla redakcji "Wiadomości". Z kolei honorariów za te dwa wydania serwisu informacyjnego TVP - z 13 czerwca i 20 czerwca - nie dostaną ich wydawcy

Ponadto w "Wiadomościach" wprowadzono nowe procedury kontrolne, dzięki którym wydawcy przed emisją będą mogli sprawdzić, jakie grafiki znajdą się w ich programie. Podgląd grafiki przy swoich materiałach będą mieć także reporterzy, których zobowiązano również do wcześniejszego kończenia materiałów, tak by można je było dokładnie sprawdzić - pisze press.pl.