"W najbliższym czasie skontaktujemy się z firmą HDI Asekuracja, aby ustalić jak wygląda praktyka wypłacania odszkodowań dla powodzian oraz na jakiej podstawie były przez firmę podejmowane decyzje o zmniejszaniu odszkodowań o kwoty zasiłku wypłacanego powodzianom przez państwo - poinformowała w piątek Katarzyna Mazurkiewicz z biura prasowego Komisji Nadzoru Finansowego.

O problemie zaniżania odszkodowań dla powodzian ubezpieczonych w firmie HDI Asekuracja poinformowało w piątek radio RMF. Według rozgłośni, firma HDI Asekuracja obniżała kwoty odszkodowań o kwotę zasiłku otrzymaną przez powodzian z budżetu państwa, argumentując, że do takiego działania jest zobowiązana obowiązującymi przepisami. Z kolei w ocenie Rzecznika Ubezpieczonych takie działania nie powinny mieć miejsca i poszkodowani powinni w tej sprawie pisać skargi do biura Rzecznika - podało radio RMF.

Według Katarzyny Mazurkiewicz z KNF, jeśli okaże się, że w ocenie Komisji praktyka ubezpieczyciela była niewłaściwa, ubezpieczyciel powinien wyrównać klientom zaniżone odszkodowania bez dodatkowej procedury. Z obserwacji przedstawicielki KNF wynika, że dla wyjaśnienia takich spraw spornych wystarczają z reguły rozmowy urzędników Komisji z ubezpieczycielami. Jeśli to nie wystarcza, Komisja może wydać zalecenie lub rekomendację.

"Nie chcę określać, jakie kary grożą HDI, jeśli jej działania okażą się sprzeczne z przepisami, bo to są bardzo indywidualne decyzje podejmowane przez Komisję - dodała przedstawicielka KNF.

Do chwili nadania tej depeszy PAP nie uzyskała komentarza firmy HDI Asekuracja w tej sprawie.