MSZ chce przeprowadzić skierowaną do anglojęzycznych internautów kampanię promującą Polskę, w związku z prezydencją oraz organizacją mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2012. W tym celu rozpisało konkurs na realizację takiego projektu.

Informacja o konkursie znajduje się na stronie internetowej resortu dyplomacji. Kampania promocyjna ma być przeprowadzona w oparciu o oficjalny portal Polski poland.gov.pl. MSZ chce też, by uwzględniała ona media społecznościowe m.in. Facebooka i Twittera.

"Oba te wydarzenia (prezydencja i Euro 2012) stwarzają szansę na wzmocnienie odpowiedniego, pozytywnego wizerunku Polski w świecie" - przekonuje resort dyplomacji.

"Kampania wzmocni pozytywny wizerunek Polski w mediach internetowych"

MSZ oczekuje, że taka kampania wzmocni pozytywny wizerunek Polski w mediach internetowych. Resort liczy też na to, że jej efektem będą pochlebne komentarze o naszym kraju i jego mieszkańcach, a także zwiększenie oglądalności strony www.poland.gov.pl.

Na portalu promocyjnym Polski - poland.gov.pl - można w kilku językach znaleźć podstawowe informacje o naszym kraju, dowiedzieć się o ciekawych wydarzeniach kulturalnych, a także przeczytać o atrakcjach turystycznych.

Polscy dyplomaci chcieliby, żeby kampania, na którą rozpisali konkurs była niestandardowa, zrealizowana głównie w internetowych mediach zachodnioeuropejskich (z możliwością rozszerzenia na amerykańskie).

Mimo że do rozpoczęcia prezydencji został nieco ponad miesiąc, konkurs (przynajmniej teoretycznie) obejmuje opracowanie projektu kampanii przed, w trakcie i po prezydencji oraz Euro 2012.

W ramach kampanii ma powstać serwis tematyczny skierowany do kibiców

W ramach kampanii ma powstać serwis tematyczny skierowany do kibiców przyjeżdżających na mistrzostwa w przyszłym roku.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie mija w czwartek; na 17 czerwca zaplanowano składanie projektów.