Jaką kawę piją Polacy?

– Coraz lepszą. Sięgają po coraz lepsze gatunki. Natomiast w dalszym ciągu piją bardzo dużo kawy mlecznej. W związku z tym piją mleko z kawą, tak przyjęło się, że kawę z mlekiem, tak naprawdę w tych mlecznych kawach jest więcej mleka niż kawy. Nad tym trochę ubolewam jako miłośnik kawy. 85% sprzedawanych kaw w sieciach kawiarni to kawy mleczne ale widać, że świadomość konsumentów idzie w dobrą stronę, coraz więcej edukują się na temat zdrowego odżywiania w związku z tym częściej sięgamy po kawy czarne, nie rozpuszczalne, który ciągle się w Polsce bardzo dużo spożywa – mówi Tomasz Weczer, prezes Columbus Polska SA.

Reklama

Czym kierujemy się wybierając kawę?

– W większości kierujemy się reklamą lub siła marki. Warto jest spoglądać na etykietę, co znajduję się w opakowaniu. Szczególnie mam na myśli kawy mielone, czy rozpuszczalne. Niestety przepisy unijne zezwalają żeby na produktach kawowych nie pisać o szczegółowej informacji o zawartości tego produktu. Nasza marka kawowa dba żeby taka informacja była, że jest tam 100% kawy – dodaje Weczer.

Co to jest kapsuła eteryczna?

Kapsuła eteryczna ma być pierwszym takim urządzeniem na świecie, które pozwoli na odcięcie się od wszelkich bodźców zewnętrznych i zanurzenie się we wszystkich właściwościach kawy. Urządzenie będzie podróżować po najważniejszych wydarzeniach razem z marką i dostarczać wyjątkowe doświadczenia jego użytkownikom. Nowością będzie też aplikacja umożliwiająca dobranie odpowiedniej kawy do własnych preferencji – dodaje Weczer.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie".

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Tomasz Weczer – miłośnik kawy, działający w branży HoReCa od 23 lat oraz 12 w branży kawowej. Jest współtwórcą sieci lokali Columbus Coffee i prezesem zarządu Columbus Polska oraz Puro Polska sp. z o.o.. Obecnie wraz z zespołem rozwija Columbus Polska SA oraz nową markę kawy Qethereal. Spółka uruchomiła sprzedaż w listopadzie 2021 i od tego czasu sprzedała już 5 ton kawy. Działa w Hiszpanii i Polsce. Obecnie trwa kampania crowdinvestingowa na platformie Beesfund, za pomocą której chce pozyskać środki na dalszy rozwój. W planach jest m.in. rozszerzenie asortymentu, budowa własnej linii produkcyjnej kapsułek kawowych oraz przedsięwzięć, które będą całkowitą nowością na rynku, tj. kapsuły eterycznej oraz aplikacji "konfigurator smaku", ułatwiającej zakup kawy i wybór tej ulubionej.