Marek Baran zmarł w nocy z wtorku na środę (24/25 maja) w wyniku obrażeń odniesionych w wypadku.

Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie na kierunku Zarządzanie i Marketing. Studiował Socjologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz Fotografię w Warszawskiej Szkole Fotografii.

W przeszłości pracował jako PR manager w Allianz Poland Group, gdzie kierował działem PR czterech towarzystw: ubezpieczeń majątkowych, na życie, emerytalnym i funduszy inwestycyjnych oraz spółki directowej. Karierę zawodową zaczynał jako specjalista ds. marketingu w Commercial Union (Aviva).

Od 2011 roku odpowiadał za komunikację w Link4. Był rzecznikiem prasowym i dyrektorem biura komunikacji. Od 2017 roku łączył te obowiązki ze stanowiskiem doradcy zarządu i dyrektora biura komunikacji korporacyjnej w Grupie PZU. Był odpowiedzialny za wdrażanie strategicznych międzynarodowych projektów komunikacyjnych w Polsce: Formuła 1 i Robert Kubica, Bayern Monachium, Puchar Ameryki w żeglarstwie. Nadzorował współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie i Krakowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Teatrem Wielkim – Operą Narodową.