Jak podała Poczta, pacjenci włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej, po zakończeniu izolacji, mają możliwość wyboru dogodnej formy zwrotu przydzielonego im w ramach programu urządzenia. Takie osoby mogą skorzystać z dostępnej dotychczas opcji odbioru przesyłki przez kuriera Poczty Polskiej lub przekazać zapakowane w kopertę zwrotną urządzenie bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej.

Spółka przypomniała, że realizowana przez nią dystrybucja pulsoksymetrów odbywa się w ramach wdrożonego przez Ministerstwo Zdrowia programu Domowa Opieka Medyczna (DOM).

Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia powinni zostać skierowani na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem. Pacjenci otrzymują w tym celu pulsoksymetry, a także korzystają z systemu do przekazywania i monitorowania danych w Centrum Kontaktu DOM - czytamy.

Poczta podała, że w ramach współpracy z resortem zdrowia pocztowcy doręczyli już 175 tys. pulsoksymetrów.

Dotychczas zwrot urządzeń był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail. Obecnie ozdrowieńcom umożliwiono również wygodną opcję dostarczenia pulsoksymetru do dowolnej placówki pocztowej, urzędu (UP) lub filii (FUP), z wyłączeniem agencji pocztowych - czytamy.

Poczta Polska to największy operator na rodzimym rynku, zatrudniający ponad 80 tys. pracowników. Jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych.