Znowelizowana uchwała rządu - według CIR - "zawiera przepisy aktualizujące katalog organów odpowiedzialnych za realizację inicjatywy +Obywatel+".
Aktualizacja ta jest związana z wejściem w życie ustawy z grudnia 2015 r. o działach administracji rządowej. Nowelizacja tej ustawy wprowadziła regulacje, zgodnie z którymi zagadnienia związane z prowadzeniem i rozwojem m.in. rejestru PESEL, rejestru dowodów osobistych przeszły do działu „Informatyzacja” (poprzednio należały do działu „Sprawy wewnętrzne”). W związku z tym minister ds. informatyzacji stał się organem założycielskim instytucji budżetowej – Centralnego Ośrodka Informatyzacji.
Katalog organów odpowiedzialnych za inicjatywę „Obywatel” - informuje CIR - rozszerzono o ministrów właściwych do spraw: gospodarki i finansów. "Pozwoli to efektywniej koordynować działania ukierunkowane na poprawę komunikacji elektronicznej z obywatelami i przedsiębiorcami. Współpraca z ministrem finansów umożliwi optymalny nadzór nad środkami finansowymi projektu" - zaznacza CIR w przesłanym PAP komunikacie.
Serwis informacyjny Portal obywatel.gov.pl ma zapewnić obywatelom prosty dostęp do ujednoliconej strony internetowej administracji rządowej.
Docelowo Portal obywatel.gov.pl ma być stroną internetową Rady Ministrów, a strony ministerstw, zintegrowane w tym portalu, mają otrzymać jednolitą szatę graficzną. Ustalone zostaną również standardy dotyczące tworzenia treści zawartych na portalu (np. wymóg komunikowania prostym językiem), co zapewni nie tylko przejrzystość i spójność przekazów, ale ułatwi również komunikację na linii obywatel-rząd.