W maju 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał Główny Urząd Statystyczny.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -29,9 i był o 2,3 pkt. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

W odniesieniu do maja 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 8,5 pkt. proc.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,4 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -15,3.

W maju br. WWUK osiągnął wartość o 12,6 pkt. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r. (PAP Biznes)

pat/ asa/