Dziesięć najbardziej wpływowych kont na Twitterze w Polsce posiadają:
• Jerzy Buzek
• Paweł Graś
• Rafał Hirsch
• Eryk Mistewicz
• Konrad Niklewicz
• Janusz Palikot
• Konrad Piasecki
• Radosław Sikorski
• Piotr Waglowski
• Łukasz Warzecha
Czołowa dziesiątka została wyłoniona dzięki wykorzystaniu metodologii opracowanej przez firmę Klout. Pozwala ona sprowadzić analizę aktywności w sieciach społecznościowych do pojedynczego indeksu (Klout Score), opisującego siłę wpływu danego użytkownika na podstawie jego zdolności do generowania debaty. Konsultanci public affairs oraz informatycy współpracujący z Burson-Marsteller stworzyli listę blisko 1000 użytkowników Twittera, którzy mają wpływ na życie polityczne w krajach grupy G-20. Firma Klout przeprowadziła następnie analizę aktywności wybranych osób, przyznając im punkty w skali od 1 do 100.
Politycy, dziennikarze, blogerzy - to oni kształtują opinie publiczną
Z badania wynika także, że w Polsce najbardziej aktywnie opinię publiczną kształtują m.in. politycy, dziennikarze, blogerzy, doradcy polityczni. W ciągu 90 dni osoby z analizowanej grupy:
• Otrzymały średnio 1,699 odpowiedzi
• Wspomniano o nich średnio 2,163 razy
• Posiadały średnio 12,480 subskrybentów
"Twitter nie jest w Polsce tak popularny jak w wielu innych krajach grupy G-20, ale pojawia się tu wiele ciekawych treści – w większości zamieszczanych przez dziennikarzy, blogerów i liderów biznesu. Tylko nieliczni polscy politycy potrafią efektywnie korzystać z Twittera tak, aby aktywnie kształtować debatę publiczną. Oni właśnie znaleźli się w dziesiątce najbardziej wpływowych użytkowników serwisu” – mówi Marek Matraszek, Dyrektor Generalny firmy CEC Government Relations, która jest partnerem Burson-Masteller w Polsce.