Burson-Marsteller opublikowała listę 10 najbardziej wpływowych osób kształtujących polską debatę publiczną poprzez serwis społecznościowy Twitter.

Dziesięć najbardziej wpływowych kont na Twitterze w Polsce posiadają:

• Jerzy Buzek

• Paweł Graś

Reklama

• Rafał Hirsch

• Eryk Mistewicz

Reklama

• Konrad Niklewicz

• Janusz Palikot

• Konrad Piasecki

• Radosław Sikorski

• Piotr Waglowski

• Łukasz Warzecha

Czołowa dziesiątka została wyłoniona dzięki wykorzystaniu metodologii opracowanej przez firmę Klout. Pozwala ona sprowadzić analizę aktywności w sieciach społecznościowych do pojedynczego indeksu (Klout Score), opisującego siłę wpływu danego użytkownika na podstawie jego zdolności do generowania debaty. Konsultanci public affairs oraz informatycy współpracujący z Burson-Marsteller stworzyli listę blisko 1000 użytkowników Twittera, którzy mają wpływ na życie polityczne w krajach grupy G-20. Firma Klout przeprowadziła następnie analizę aktywności wybranych osób, przyznając im punkty w skali od 1 do 100.

Politycy, dziennikarze, blogerzy - to oni kształtują opinie publiczną

Z badania wynika także, że w Polsce najbardziej aktywnie opinię publiczną kształtują m.in. politycy, dziennikarze, blogerzy, doradcy polityczni. W ciągu 90 dni osoby z analizowanej grupy:

• Otrzymały średnio 1,699 odpowiedzi

• Wspomniano o nich średnio 2,163 razy

• Posiadały średnio 12,480 subskrybentów

"Twitter nie jest w Polsce tak popularny jak w wielu innych krajach grupy G-20, ale pojawia się tu wiele ciekawych treści – w większości zamieszczanych przez dziennikarzy, blogerów i liderów biznesu. Tylko nieliczni polscy politycy potrafią efektywnie korzystać z Twittera tak, aby aktywnie kształtować debatę publiczną. Oni właśnie znaleźli się w dziesiątce najbardziej wpływowych użytkowników serwisu” – mówi Marek Matraszek, Dyrektor Generalny firmy CEC Government Relations, która jest partnerem Burson-Masteller w Polsce.