W przyszłym roku akademickim brytyjski Uniwersytet w Cambridge nie będzie prowadził wykładów w tradycyjnej formie, z powodu epidemii koronawirusa zajęcia zostaną przeniesione do internetu - poinformował w środę Reuters.

"Ponieważ prawdopodobne jest, że zasada zachowania dystansu społecznego będzie nadal wymagana, uniwersytet zdecydował, że w następnym roku akademickim nie będą odbywały się wykłady w tradycyjnej formie" - napisano w oświadczeniu władz uczelni.

Dodano, że decyzja ta ma ułatwić planowanie kolejnego roku akademickiego, ale może być zmieniona, w zależności od oficjalnych wskazówek dotyczących zasad zachowania bezpieczeństwa.

Uniwersytet ma nadzieję, że być może od października będą mogły odbywać się spotkania małych grup seminaryjnych oraz osobiste konsultacje z wykładowcami, o ile uczestnicy będą zachowywać między sobą zalecaną odległość.

Uczelnia w Cambridge, podobnie jak inne brytyjskie szkoły wyższe, została zamknięta w marcu i od tego czasu prowadzi nauczanie online, w ten sposób przeprowadzane są również egzaminy, odwołano także ceremonie rozdania dyplomów.

Organizacja zrzeszająca uniwersytety w Wielkiej Brytanii Universities UK poinformowała, że Cambridge jest pierwszą uczelnią, która zdecydowała się na odwołanie tradycyjnych wykładów w całym roku akademickim. Podobną decyzję podjął już wcześniej Uniwersytet w Manchesterze, ale dotyczy ona na razie tylko zaczynającego się jesienią pierwszego semestru.

Według przytaczanych przez agencję AP analiz, nawet 120 tys. brytyjskich uczniów może zdecydować się na opóźnione rozpoczęcie wyższej edukacji, jeżeli nauczanie będzie nadal prowadzone tylko przez internet. Ta sytuacja poważnie odbije się na finansach uniwersytetów, podobnie jak utrudnienia w podróżowaniu po świecie, które mogą zmniejszyć napływ płacących wyższe czesne niż ich brytyjscy koledzy zagranicznych studentów.

Szefowa publicznej agencji nadzorującej wyższą edukację w Wielkiej Brytanii Nicola Dandridge powiedziała w tym tygodniu, że uczelnie powinny do czerwca - kiedy absolwenci szkół średnich będą decydowali o swojej przyszłości - jasno określić, w jakiej formie mają zamiar prowadzić nauczanie w kolejnym roku akademickim. (PAP)