Rząd planuje nagranie kolejnego filmu reklamowego, tym razem przedstawiającego sukcesy polskiej transformacji ustrojowej. Jak dowiedziało się RMF FM, nagranie i emisja pochłoną ok. 8,5 mln złotych.

"8 milionów 400 tysięcy złotych trafi do jednej z agencji reklamowych i do zagranicznych mediów, w których będzie pokazywana reklamówka. To pieniądze, które udało się zaoszczędzić na kosztach przygotowania i obsługi polskiej prezydencji w Unii Europejskiej" - dowiedziało się RMF FM.

Według informacji radia za wykonanie materiału będzie odpowiedzialna firma, która wygra konkurs. W komisji, która ją wybierze znajdą się przedstawiciele ministerstw zasiadający w Rady Promocji Polski. Konkurs będzie zamknięty: wezmą w nim udział tylko zaproszone agencje. Reklama trafi m. in. do czterech światowych stacji telewizyjnych.

Niedawno rząd zaprezentował filmik, który przedstawia zmiany, jakie zaszły w Polsce po wejściu 10 lat temu do Unii Europejskiej. Składa się on ze zdjęć Polski i Polaków od 1991 roku do dzisiaj. W tle zabrzmi nucony przez premiera utwór "Hey Jude"zespołu The Beatles. Spot kosztował 7 mln złotych.