Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła zarzutów wiceszfowej SLD Katarzyny Piekarskiej wobec reklamy kosmetyku L’Oreal. Piekarska się nie poddaje i zapowiada założenie Stowarzyszenia Konsumenckiego, które będzie m.in. walczyć z nieuczciwością w reklamie - informują wirtualnemedia.pl.

Na początku marca Piekarska złożyła wniosek do Komisji Etyki Reklamy o zakaz rozpowszechniania reklamy podkładu L'Oreal.

Kodeks etyki reklamy zakazuje reklam, które "wprowadzają w błąd odbiorców, w szczególności w odniesieniu do istotnych cech, w tym właściwości, przydatności".

Zdaniem Katarzyny Piekarskiej to jest właśnie ten przypadek. W reklamie fluidu Lumi Magique firmy L'Oreal występuje modelka z idealnie gładką cerą, jędrną skórą, bez zmarszczek. Piekarska uważa, że w rzeczywistości nikt tak nie wygląda.

Komisja oceniła jednak, że reklama L’Oreal z Doutzen Kroes nie wprowadzała odbiorców w błąd, nie naruszając tym samym kodeksu branżowego. Poinformował o tym dyrektor Komisji Konrad Drozdowski. Szczegółowe uzasadnienie ma zostać opublikowane w ciągu kilku dni.

Katarzyna Piekarska ze zrozumieniem przyjęła tę decyzję, zwracając przy tym uwagę, że w Anglii taka reklama z pewnością zostałaby uznana za nieetyczną. „Dla mnie najważniejsze, że moją skargą uświadomiłam ludziom problem oszustwa w reklamach” - powiedziała posłanka „Gazecie Wyborczej”.