Okładka "Pulsu Biznesu" (nr 70) z 12 kwietnia 2010 r. w kategorii gazet oraz okładka "Tygodnika Powszechnego" (nr 7) z 14 lutego 2010 r. w kategorii czasopism zdobyły główne nagrody w konkursie Izby Wydawców Prasy na prasową okładkę roku GrandFront 2010.

Nagrody przyznawane w konkursie to najbardziej prestiżowe polskie wyróżnienia dla twórców grafiki prasowej; wręczono je w piątek wieczorem na Zamku Królewskim w Warszawie.

Konkurs jest miejscem prezentacji najbardziej twórczych, pomysłowych i profesjonalnie przygotowanych okładek gazet i czasopism. Patronat nad nim objął minister kultury i dziedzictwa narodowego Bogdan Zdrojewski.

Do 13 kategorii głównych tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 319 prac (wszystkie zgłoszone do konkursu strony można obejrzeć na stronie internetowej www.grandfront.pl.) O miano najlepszych walczyły zarówno pisma o zasięgu ogólnokrajowym i wysokim nakładzie, jak również gazety branżowe i lokalne. Najwięcej prac wpłynęło w kategorii czasopism branżowych (71 okładek), hobbystycznych (52) oraz czasopism i gazet lokalnych (35).

Okładka "Pulsu Biznesu" z 12 kwietnia ubiegłego roku (dwa dni po katastrofie smoleńskiej), która otrzymała nagrodę główną, zwyciężyła także w kategorii "dzienniki ogólnokrajowe". Przedstawia ona mężczyznę przewiązującego polską flagę narodową kirem. Jej autorem jest Tomasz Młynarski, a współtwórcą Krzysztof Feder.

W kategorii "dzienniki regionalne" jury uznało za najlepszą okładkę "Gazety Współczesnej" (nr 70), stworzoną przez Radosława Mogilewskiego, na której w kształt flagi ułożone są nazwiska ofiar katastrofy smoleńskiej.

W kategorii czasopism opinii zwyciężyła ta sama okładka "Tygodnika Powszechnego", która otrzymała nagrodę główną. Wykorzystuje ona rycinę Wiesława Rosochy z 2003 r. z motywem ust; jej twórcą jest Marek Zalejski.

Za najlepszą w ubiegłym roku tytułową stronę w kategorii czasopism i gazet lokalnych jury uznało okładkę "Tygodnika Podhalańskiego" (nr 25), a w kategorii magazynów wielotematycznych - okładkę "Wysokich Obcasów Extra" (nr 2). W kategorii "czasopisma o gwiazdach" zwyciężyła okładka pisma "Viva!" (nr 23), zaś w kategorii "czasopisma branżowe" - okładka pisma "Press" (nr 10).

Wzorem lat ubiegłych przyznano także dodatkowe Nagrody Specjalne za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie

Za najlepszą okładkę czasopisma hobbystycznego jury uznało okładkę "Beethoven Magazine" (nr 6), czasopisma o domu i ogrodzie - pisma "Czas na Wnętrze" (nr 1), czasopisma motoryzacyjnego - pisma "Classicauto" (nr 6), czasopisma komputerowego - magazynu "Play" (nr 11), a magazynu offowego - okładkę pisma "Green2" (zima 2010). W kategorii popularnych czasopism poradniczych dla kobiet członkowie jury nie przyznali nagrody; wszystkie sześć okładek zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu uhonorowano dyplomami.

Wzorem lat ubiegłych przyznano także dodatkowe Nagrody Specjalne za szczególne osiągnięcia artystyczne i edytorskie. W tej kategorii oceniane były prace, które w szczególnie innowacyjny i kreatywny sposób łączyły tekst, ideę i rozwiązania graficzne, sprawiając, że poruszane tematy stawały się dla czytelnika bardziej atrakcyjne. Nagrody te otrzymały: "Dziennik Polski" - Magazyn Piątek; "Puls Biznesu"; "Architektura" - Murator i "Tygodnik Powszechny" - Magazyn Literacki. Nagroda dodatkowa została przyznana za okładkę "Polityki" (nr 25) z czerwca 2010 r. - "za pomysł i graficzne wykorzystanie nowoczesnej technologii 3D przy produkcji". Okładka przedstawiała Bronisława Komorowskiego i Jarosława Kaczyńskiego na tle Pałacu Prezydenckiego.

Laureatów konkursu wyłoniło trzydziestoosobowe jury, w którym zasiedli uznani twórcy grafiki prasowej, dyrektorzy artystyczni, wykładowcy uczelni plastycznych, fotograficy oraz wydawcy. Laureaci nagród głównych oraz zwycięzcy poszczególnych kategorii nagrodzeni zostali statuetkami zaprojektowanymi przez rzeźbiarkę Hannę Jelonek z warszawskiej ASP.

Najlepsze okładki wyłonione w konkursie będzie można oglądać do końca czerwca na wystawie przy ul. Foksal 3/5 w Warszawie, zwycięskie prace będą prezentowane także w salonach Empik.