Jak ustaliła "Rzeczpospolita", w Pałacu Prezydenckim kończą się przygotowania do internetowej ofensywy, jaką w najbliższym czasie planuje Bronisław Komorowski. W ciągu kilku tygodni ma na stałe zagościć na najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Uruchomiony ma zostać oficjalny profil prezydenta na Facebooku. Głowa państwa ma też być aktywna na Twitterze, który służy internautom do szybkiej wymiany krótkich informacji i opinii. Na portalu Flickr, który jest z kolei używany do udostępniania zdjęć, będzie można znaleźć fotografie Komorowskiego - także te mniej formalne. Kancelaria Prezydenta zacznie również publikować materiały filmowe w serwisie Youtube. Pierwsze już się tam pojawiły.

"Prace koncepcyjne już zakończyliśmy. Pozostaje tylko uruchomienie wszystkich elementów. Chcemy to połączyć ze zmianą strony w Internecie. Generalnie chodzi zaś o to, by przybliżyć prezydenta ludziom i uczynić w pełni interaktywnym" - mówi gazecie jeden z urzędników kancelarii. Zamiary te potwierdza Joanna Trzaska-Wieczorek, szefowa prezydenckiego biura prasowego. O tym więcej w publikacji "Rzeczpospolitej".