Największa sieć blogów w USA Gawker Media zaczyna się wzorować na prasie. Jej założyciel Nick Denton, jeden z królów amerykańskiej blogosfery, uznał, że skuteczniej dotrze do czytelników, gdy jego serwisy będą przypominać tradycyjne magazyny.
Denton szykuje się właśnie do głębokiej przebudowy wyglądu i sposobu prezentowania informacji przez 8 jego blogów wchodzących w skład Gawker Media. We wrześniu serwisy Dentona odwiedziło 17,3 mln użytkowników. – Nie chcę już, by Gawker był dłużej postrzegany jako największa sieć blogów – mówi Denton w rozmowie z „Wall Street Journal”. Podkreśla, że nowy format blogów Gawker Media ma przypominać magazyny. Ma to pozwolić na lepsze wyeksponowanie własnych artykułów i materiałów multimedialnych.
Denton to – jak podkreśla amerykański tygodnik „New Yorker” – tak naprawdę człowiek starych mediów. Karierę zaczynał od pracy w gazetach. A jego marzeniem – zdaniem „New Yorkera” – jest kierowanie dziennikiem „New York Times”.
Szef Gawkera nie jest jedynym blogerem, który stara się czerpać z doświadczeń starych mediów. Podobne ruchy widać w Polsce. Nie tak dawno jeden z najbardziej znanych polskich blogerów, Maciej Budzich (blog Mediafun), wydał liczący 100 stron magazyn. – Magazyn pozwoli nam uchwycić to, co najważniejsze w branży internetowej – tłumaczył ten krok.
Pismo nie jest wprawdzie dystrybuowane w kioskach, można je jedynie ściągnąć z sieci za darmo w formacie pdf. Ale Rafał Oracz, ekspert od rynku prasy i członek komisji promocji prasy ZKDP, podkreśla, że liczy się forma przekazu. – Ten ruch pokazuje że forma przekazu prasy drukowanej wcale nie jest skazana na wymarcie. Sięgają po nią ludzie internetu, którzy wcześniej budowali swoją pozycję na kontestacji starych mediów. Jednym słowem prasa uszlachetnia internet, a w tym przypadku blogi – mówi Oracz.