Dokumenty składane przez firmy w celu uzyskania pożyczki na niektóre płace pracowników w związku z powodzią, np. wynagrodzenia przestojowe, będzie można składać w formie elektronicznej. Taką zmianę zapowiada Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w wykazie prac legislacyjnych tego resortu.
W tym celu modyfikacji ma ulec rozporządzenie ministra pracy w sprawie nieoprocentowanej pożyczki z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych dla pracodawcy, który na skutek powodzi przejściowo zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej lub istotnie ograniczył jej prowadzenie (Dz.U. z 2011 r. nr 262 poz. 1566), wydane na podstawie specustawy powodziowej. Obecnie przewiduje ono bowiem, że wniosek o udzielenie nieoprocentowanej pożyczki z FGŚP oraz wykaz pracowników, których wynagrodzenie będzie podlegało zaspokojeniu w ramach tej pożyczki, można składać jedynie w formie papierowej. Wprowadzenie formy elektronicznej ma na celu dostosowanie do współczesnych realiów obrotu prawnego. W związku z tym nowelizacja rozporządzenia doprecyzuje również miejsce składania wniosków. Ponadto elektronizacja ma objąć także potwierdzenia dokonywania wypłaty wynagrodzeń przez pracodawcę.
Konsekwencja tych modyfikacji to również określenie nowego wzoru wniosku o udzielenie nieoprocentowanej pożyczki z FGŚP oraz nowy wzór wykazu pracowników, których wynagrodzenie będzie podlegało zaspokojeniu ze środków pochodzących z takiej pożyczki. ©℗
Podstawa prawna
Etap legislacyjny
Założenia projektu rozporządzenia