Kim jest freelancer?

– Ciężko o dokładną definicję freelancera, ale pokusiłabym się powiedzieć, że to osoba, która realizuje projekty na zlecenie od klientów zewnętrznych. Często są to osoby pracujące na etacie, a po pracy wykonujące dodatkowe zlecenia. Możemy także rozszerzyć myślenie o freelancerach na studentów, którzy pod koniec studiów szukają zajęć w swoim zawodzie, żeby zbudować swoje portfolio i to też są freelancerzy – mówi Natalia Zielińska.

Reklama

Freelancing w Polsce

– Freelancing w Polsce jest wyjątkowy jeśli chodzi o strukturę płci. W każdym badaniu nam to wychodzi, że grupa dzieli się pół na pół, są to kobiety i mężczyźni. Najczęściej są to osoby mieszkające w większych miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Wiekowo, są to osoby raczej po studiach: 26-35 lat, to najliczniejsza grupa freelancerów. Jeżeli chodzi o branżę, to tutaj mamy pełna dowolność ale od 2-3 lat widzimy, że najpopularniejszy jest copywriting oraz social media. Mamy także bardzo dużo grafików na rynku, coraz prężniej rozwija się rynek webdeweloperów, którzy tworzą strony i sklepy internetowe – dodaje Natalia Zielińska.

Zapraszamy do wysłuchania najnowszego odcinka "DGPtalk: Obiektywnie o biznesie".

Pobierz aplikację upday z Google Play lub App Store!

Natalia Zielińska – useme.com