statystyki

Korycki: Telewizja jest najbezpieczniejszą rozrywką [WYWIAD NPBP]

autor: Elżbieta Rutkowska20.05.2020, 06:00; Aktualizacja: 22.07.2020, 09:58
Piotr Korycki, prezes TVN Discovery

Piotr Korycki, prezes TVN Discoveryźródło: Agencja Gazeta

Daleko nam do generowania strat, ale z powodu epidemii na pewno nie zrealizujemy swoich celów na ten rok - mówi Piotr Korycki, prezes TVN Discovery.

W ścieka się pan, jak codziennie widzi dane o rekordowej widowni, którą trudno sprzedać reklamodawcom?

Nigdy nie wściekam się na dobre wyniki oglądalności. Teraz rzeczywiście są nadzwyczajne – i dla nas jako TVN, i całego rynku. Zawsze dobrze mieć dużą bazę widzów – to potwierdzenie, że nasze programy trafiają do ludzi. I z tego się cieszę. Oczywiście, jesteśmy telewizją komercyjną, więc moja radość byłaby podwójna, gdybyśmy przy takiej oglądalności mogli sprzedawać reklamy na zasadach sprzed epidemii. Ale i tak 8.15, gdy przychodzi wiadomość z wynikami za poprzedni dzień, to bardzo fajny początek dnia.

NPBP2020

Bardzo obniżyliście ceny reklam?

Zacznijmy od tego, że ze względu na lockdown niektóre firmy przestały się reklamować. Do niedawna zamknięte były przecież galerie handlowe, ludzie stracili chęć kupowania nowych rzeczy, ograniczając się do tego, co najpotrzebniejsze. To samo dotyczy części usług – jeśli nie można ich świadczyć, nie wszyscy będą je teraz reklamowali. W ten sposób w reklamie przestały praktycznie istnieć np. podróże.

Jeszcze inne firmy silnie redukują budżety reklamowe – na wszelki wypadek, w ramach oszczędności. Dla międzynarodowych koncernów są to globalne decyzje podejmowane przez centrale. Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia podczas kryzysu w 2009 r. i – jeszcze zanim dołączyłem do TVN – w 2001 r.

W marcu wypełnienie bloków reklamowych było całkiem przyzwoite. Kampanie były zaplanowane przed epidemią, a najostrzejsze ograniczenia przemieszczania się i kontaktów wprowadzono dopiero w połowie miesiąca. Kwiecień i maj były już słabsze, chociaż byli też pojedynczy klienci, którzy zwiększali nakłady.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję