Platforma Booking.com została zaliczona do największych graczy na europejskim rynku cyfrowym, którzy mogą utrudniać działalność swoim konkurentom. To tzw. strażnicy dostępu, wyznaczani przez Komisję Europejską na mocy aktu o rynkach cyfrowych (DMA).
Jego wymogi od 7 marca obowiązują już sześcioro gigantów: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta i Microsoft. Przepisy DMA zabraniają im faworyzowania swojej oferty kosztem konkurencji (np. w wynikach wyszukiwania). Akt gwarantuje też użytkownikom tych platform swobodę wyboru (np. alternatywnych aplikacji) i większą kontrolę nad swoimi danymi.
Wynikające z DMA zmiany na Booking.com zobaczymy dopiero po wakacjach, gdyż serwis ma sześć miesięcy na dostosowanie się do wymogów unijnego aktu.
Jednocześnie Komisja zdecydowała, że strażnikami dostępu nie są platformy X Ads i TikTok Ads. Ważą się natomiast losy serwisu społecznościowego X. Badanie jego sprawy ma się zakończyć w ciągu pięciu miesięcy.©℗