Przez pandemię musieliśmy czekać na letnie igrzyska olimpijskie w Tokio o rok dłużej, tylko zaostrzyło kibicowskie apetyty. PKN Orlen, który od lat mocno wspiera sportowców, na czas tej najważniejszej imprezy ma też specjalną ofertę dla swoich klientów, głodnych nie tylko emocji

PKN Orlen wystartował w lipcu z pięcioma nowymi akcjami promocyjnymi, których wspólnym mianownikiem jest sport – przede wszystkim Igrzyska Olimpijskie ale także Formuły 1. Związek koncernu z igrzyskami jest bardzo ścisły, bo firma jest sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego (w styczniu podpisana została nowa, czteroletnia umowa), a także polskich olimpijczyków i paraolimpijczyków.

Olimpijskie zestawy

Nasi sportowcy startują w Tokio w 137 z 339 konkurencji w 28 dyscyplinach, a wśród faworytów do medali można wymienić m.in. przedstawicieli Grupy Sportowej Orlen – młociarzy Anitę Włodarczyk, Joannę Fiodorow i Pawła Fajdka, dyskobola Piotra Małachowskiego czy oszczepniczkę Marię Andrejczyk.
Związek biznesu ze sportem zobowiązuje, zatem nic dziwnego, że na stacjach paliwowych PKN Orlen – za sprawą kampanii marketingowej zagościł olimpijski duch. Twarzami najnowszej kampanii są wspomniani już lekkoatleci: Anita Włodarczyk, Paweł Fajdek, Justyna Święty-Ersetic, Piotr Małachowski, a także paraolimpijczycy: Oliwia Jabłońska, Adrian Castro oraz Rafał Szumiec.
Ponieważ sportowe emocje wzmagają apetyt, kampania koncentruje się na promowaniu dostępnej na stacjach koncernu oferty gastronomicznej. Zachęca klientów do kibicowania, proponując Olimpijskie Zestawy (w cenie 14,90 zł jest dowolny burger lub zapiekanka + frytki + napój gazowany Verva lub mega hot dog + słodka przekąska + duży napój).
Akcji towarzyszą filmy promocyjne - 60- i 30-sekundowy. Kampania w spocie wideo oraz działaniach digital bazuje na wartościach olimpijskich i duchu fair play. Pokazuje codzienne zmagania sportowców – ich walkę z samym sobą, treningi i wyrzeczenia. Potrwa od 1 lipca do 31 sierpnia br. Obejmuje reklamę w telewizji, radiu, prasie i internecie, outdoor, obecna jest też oczywiście we własnych kanałach PKN Orlen oraz na nośnikach na stacjach paliw koncernu.
Kampania „Mistrzowskie kupony” zachęca do korzystania z aplikacji Orlen Vitay, która sama w sobie oznacza wiele korzyści dla klientów. Przy realizacji jednego z dwóch kuponów obejmujących zakup: paliwa oraz produktów pozapaliwowych za kwotę ponad 5 zł lub zakup produktów Stop Cafe powyżej 14 zł poprzez aplikację Orlen Vitay, klient otrzymuje gratis specjalnie wydany „Magazyn Olimpijski ORŁY Tokio”. Akcja potrwa do połowy sierpnia, pozostało już zatem stosunkowo niewiele czasu, by wziąć w niej udział.

Paliwo na wyścig

Jak na koncern paliwowy i sponsora Roberta Kubicy przystało, PKN Orlen nie zapomina również o miłośnikach wyścigów Formuły 1. Do nich właśnie przede wszystkim kierowana jest kolejna kampania - promocja paliw zaplanowana na dni wyścigów Formuły 1. Na stacjach Orlenu można wówczas nabyć paliwa segmentu premium (Verva 98 i Verva ON) w cenie paliw podstawowych. Promocja jest przeznaczona dla użytkowników aplikacji Orlen Vitay – pod hasłem „Ściągnij aplikację Orlen Vitay i korzystaj z rabatów na paliwo premium”.
Ponieważ Orlen jest firmą międzynarodową, taki wymiar mają też niektóre jego akcje. Poza granicami Polski Orlen prowadzi kampanię pod hasłem „Inny kraj, ta sama stacja”, której bohaterami są kierowcy sponsorowanego przez firmę zespołu Formuły 1 Alfa Romeo Racing: Robert Kubica, Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Zaplanowano ją na lipiec i sierpień, jest realizowana w Niemczech, Czechach, na Litwie i Słowacji, obejmuje głównie nośniki outdoorowe oraz lokalne stacje radiowe. W Polsce podobna kampania zaczęła się jesienią ubiegłego roku.
Ponieważ wielu z nas lubi poczytać gazetę przy kawie (niekoniecznie porannej), w okresie wakacyjnym (lipiec – sierpień) PKN Orlen przygotował również specjalny wakacyjny magazyn „Orlen Cafe”, który będzie dodawany w gratisie do kawy zakupionej na stacjach. Klienci znajdą w nim interesujące artykuły o tematyce podróżniczej, przepisy kulinarne, ciekawostki ze świata kultury, a także kącik psychologiczny i wywiad tygodnia.

Bliżej klienta

Najnowsze kampanie Orlenu są znakiem czasu. Pokazują bowiem, że dla firmy zaangażowanej społecznie prowadzenie biznesu, to nie tylko staranie o jak najlepsze wyniki finansowe. Nowoczesne przedsiębiorstwo musi też żyć emocjami swoich klientów, wychodzić naprzeciw ich zainteresowaniom i oczekiwaniom.
Zaangażowanie takich świadomych firm nie ogranicza się do akcji promocyjnych i reklamowych, ale i realnego wsparcia cennych inicjatyw i organizacji społecznych, kulturalnych i – tak jak w tym przypadki sportowych. Warto bowiem przypomnieć, że PKN Orlen poza PKOl i teamem Formuły 1 jest sponsorem i partnerem kilku innych związków sportowych. Wśród organizacji, z którymi współpracuje, są m.in. Polski Komitet Paraolimpijski, Polski Związek Lekkiej Atletyki i Polski Związek Piłki Siatkowej.
ads
Partner
Materiały prasowe