Swojego czasu na rekrutujących do agencji social media wrażenie robił życiorys w formie komiksu. Bardziej ekstremalne przykłady nietypowego CV to billboard oraz list w butelce. Kreatywność zwraca uwagę pracodawców, ale HR-wcy ostrzegają, aby nie przesadzić, bo efekty mogą być odwrotne od zamierzonych.
Kliknij na zdjęcie, aby przejść do galerii.
1 Czasami dobrze przyjęty może zostać hermetyczny, branżowy żart. CV w formie komiksu opisującego życie w branży social media, życiorys jako model budynku w przypadku architekta, a także: poemat, portret na płótnie i list w butelce - to niektóre z przykładów przytoczonych przez magazyn
ShutterStock
3 Zamiast spisywać CV, może lepiej nagrać film. Metoda, której pionierami byli specjaliści od mediów, tworzący efektowne wideoprezentacje trafia do mas. Zachęca do niej m. in. jeden z warszawskich
ShutterStock
4 Pozwól się znaleźć. Warto posiadać widoczne profile na serwisach takich jak Goldenline i LinkedIn, na które Twój przyszły pracodawca trafi, jeśli postanowi "prześwietlić" cię na Google. Nie zaszkodzi odnośnik do nich w samym CV.
ShutterStock
5 Po co siedzieć w stresie na rozmowie kwalifikacyjnej i obserwować jak osoba prowadząca rekrutację męczy się nad drobnymi literkami?
ShutterStock
6
Bądź widoczny Poza stworzeniem CV warto przejąć inicjatywę. Możesz zastosować kilka sposobów na zwrócenie uwagi, które podpowiada Akademia PARP, np.:
- wysyłanie dokumentów z własnej inicjatywy;
- publikowanie profilu na portalach społecznościowych związanych z karierą;
- stworzenie własnej strony internetowej lub/i bloga.
ShutterStock
7 Ekstremalną formą kreatywnego CV jest billboard, najlepiej umieszczony przed siedzibą firmy, w której chcesz dostać pracę. Po zainstalowaniu takiego czegoś, możesz mieć pewność, że potencjalne szefostwo zwróci na ciebie uwagę.
ShutterStock
8 Chociaż na każdym kroku jesteśmy przekonywani do kultu wszechwładnej kreatywności, to serwis CareerBuilder ostrzega, aby z nią nie przesadzić. Jak pisze, narysowanie komiksu zamiast CV może być dobrze odebrane w niektórych agencjach reklamowych, ale nie w konserwatywnej firmie prawniczej. "Zastanów się czy niekonwencjonalne działanie w jakikolwiek sposób ilustruje twoje umiejętności" - przestrzega.
ShutterStock
Powiązane
Reklama
Reklama