Komentarze na temat OFE są w sieci niczym z rozdzielnika.
„Premier Tusk, minister Fedak i minister Rostowski to pierwsi politycy, którzy przerwali zmowę milczenia i ujawnili naturę OFE, i mimo ogromnej wrzawy wszelkiej maści lobbystów zmniejszyli o 2/3 wielkość składki przekazywanej przez ZUS do OFE” – identyczne komentarze na dziesiątkach forów internetowych pod tekstami o OFE zastanowiły prawnika specjalizującego się w prawie internetu i blogera Piotra Waglowskiego.
Publikowane były one w identycznej lub niemal identycznej formie przez kilka tygodni od początku kwietnia. Dodatkowo często tempo ich publikacji niemal minuta po minucie w różnych serwisach – według opinii Waglowskiego – wskazuje na to, że jest to próba manipulowania opinią publiczną. – Prosta odpowiedź brzmi, że jest to aktywność zaplecza politycznego koalicji rządzącej. Można posadzić młodzieżówki, niech piszą komentarze na potęgę. Czy tak było? Tego sprawdzić niestety nie mogę – opisuje na swoim blogu prawnik.
Na jego oficjalne pytania o wynajęcie usług internetowego PR, szczególnie amplifyingu (wzmacnianie przekazu na forach internetowych), Ministerstwo Finansów oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej odpowiedziały przecząco. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów odpowiedziała Waglowskiemu wczoraj, już po opublikowaniu przez niego na blogu informacji o dziwnych wpisach o OFE. „Przekazanie informacji publicznej w ustawowym terminie nie jest możliwe ze względu na konieczność ustalenia ze stroną umowy, o której udostępnienie wnioskowano, czy nie zawiera ona treści stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. Tekst umowy zostanie przesłany natychmiast po otrzymaniu od kontrahenta informacji, że nie występują przesłanki odmowy udostępnienia” – odpisało DGP Centrum Informacyjne Rządu i zapewniło, że KPRM nie zlecała „działań dotyczących prowadzenia działalności w zakresie publikowania artykułów lub komentarzy na stronach internetowych (...)”. Z kwerendy w centralnym rejestrze prowadzonym przez biuro dyrektora generalnego KPRM wynika, że jedyną umową z obszaru public relations jest umowa dotycząca usługi strategicznego wsparcia komunikacyjnego w zakresie aktywności KPRM w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy YouTube.