Niebieski prostokąt, na którym widać biegnące do centrum białe linie, będzie nowym logo Mińska. Przedstawiony w tym tygodniu projekt opracowała brytyjska firma INSTID.

Logo przypomina coś na kształt mapy, na której żadna z linii się nie przecina. Ma ono uwypuklać dążenie białoruskiej stolicy do innowacji. Znajdzie się na nim także hasło, które brzmi po angielsku "Think Minsk", a po rosyjsku "Minsk. To interesujące". Białoruskiej wersji hasła jeszcze nie wymyślono.

Projekt firmy INSTID, która wygrała rozpisany przez władze miasta przetarg na opracowanie logo, będzie umieszczany na reklamówkach, pocztówkach, kubkach i innych pamiątkach z Mińska, w transporcie publicznym, a także na drogowskazach.

Mińsk będzie też miał swój kolor - użytą w logo jasnoniebieską barwę, której nadano nazwę "mińskiego lazuru".

Stworzono także firmowy miński zapach, który nie został jeszcze przedstawiony. Ma zostać również opracowana lista firmowych dań Mińska dostępnych po niewygórowanej cenie.

Mińsk ma też swój tradycyjny herb, nadany mu przez Zygmunta III Wazę pod koniec XVI w. Przedstawia on Matkę Boską w czerwonej szacie na srebrnym obłoku, unoszoną do nieba przez dwa anioły, nad którymi znajdują się jeszcze dwa cherubiny. Tło herbu również jest błękitne, choć ciemniejsze w tonacji niż logo.

Herb ten został zatwierdzony przez władze Mińska w 2001 r. i można go zobaczyć w różnych miejscach miasta.