Po zmianie siedziby zakładu pracy okazało się, że na nowej powierzchni właściciel budynku nie zapewnił pomieszczeń higieniczno-sanitarnych dla osób niepełnosprawnych. Co prawda obecnie nie zatrudniamy takich pracowników, jednakże gdyby taka osoba podjęła u nas pracę, miałaby utrudnione możliwości korzystania z odpowiednio przystosowanych pomieszczeń. Kto zgodnie z przepisami ponosi odpowiedzialność za zapewnienie takich pomieszczeń: pracodawca czy właściciel/zarządca danej nieruchomości?
Wymogi bhp…
- powinny być zlokalizowane w odległości nie większej niż 75 m od stanowiska pracy, przy czym odległość ta może być większa dla pracowników pracujących stale na otwartej przestrzeni, lecz nie powinna przekraczać 125 m od najdalszego stanowiska pracy;
- powinny być urządzone na każdej kondygnacji budynku – jeśli jednak na kondygnacji pracuje mniej niż 10 osób, ustępy mogą znajdować się nie dalej niż na sąsiedniej kondygnacji;
- na każdych 30 mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz nie mniej niż jedna miska i jeden pisuar przy mniejszej liczbie zatrudnionych, natomiast na każde 20 kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy mniejszej liczbie zatrudnionych.