Światowe przychody z reklam w urządzeniach mobilnych osiągną w tym roku 3,3 mld dolarów. To ponad dwa razy więcej, niż w 2010 r., kiedy osiągnęły 1,6 mld dolarów - wynika z prognozy firmy Gartner.

Eksperci Gartner szacują, że do 2015 r. osiągną one 20,6 mld dolarów. Podkreślają też, że największą część tych przychodów będą przynosiły reklamy związane z wyszukiwaniem i mapami, ale szybki wzrost zanotują też reklamy audio i video.

"Dzięki rosnącej popularności smartfonów i tabletów wśród klientów wzrasta też grupa docelowa, do której można dotrzeć z reklamą mobilną. Dlatego też wzrastają wydatki na reklamę w urządzenia mobilnych" - uważa wiceprezes ds. badań Gartner Andrew Frank. Dodaje, że z tego też powodu budżety na reklamę mobilną firm rosną. Gartner szacuje, że wzrosną one średnio z 0,5 proc. całkowitych budżetów reklamowych w 2010 r. do 4 proc. w 2015 roku.

Najwięcej na reklamę w tym roku wydadzą kraje Azji i Pacyfiku - ponad 1,62 mld dolarów (w ubiegłym roku ponad 868 mld dolarów). W Ameryce Północnej będzie to ponad 701 mln dolarów (w ubiegłym roku ponad 304 mln dolarów), Europie Zachodniej -ponad 569 mln dolarów (w ubiegłym roku ponad 257 mln dolarów). W pozostałych regionach świata - ponad 410 mln dolarów, wobec ok. 197 mln dolarów w ubiegłym roku.

Gartner to firma analityczna, zajmująca się badaniami branży IT. Powstała w 1979 roku. Zatrudnia ponad 1 tys. analityków i konsultantów w 80 krajach na całym świecie.