Zaledwie 8 proc. Polaków, którzy w 2010 r. kupili samochód, zdecydowało się na auto z salonu. Odsetek ten maleje z roku na rok – wynika z najnowszych badań TNS OBOP.
Nowe pojazdy w 2008 r. kupowało 12 proc. ankietowanych, a w 2009 r. 11 proc. Zdecydowana większość z nas (92 proc.) w 2010 r. postawiła na auta używane. W większości przypadków auta z drugiej ręki kupowano od osób prywatnych. To najczęściej wybierana forma zakupu już trzeci rok z rzędu.
Stosunkowo popularnym miejscem zakupu samochodu są w Polsce także komisy samochodowe. W 2010 r. roku auto w komisie kupiło 17 proc. Polaków, tyle samo ile w 2009 r. Nieco mniej, bo 13 proc. badanych, kupiło samochód przez internet. Jednocześnie ponad połowa kupionych w minionym roku aut to pojazdy mające 10 lat i więcej.
– Wyniki badania nie nastrajają optymistycznie. Szczególnie martwi coraz mniejsze zainteresowanie nowymi samochodami w stosunku do lat ubiegłych – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, lider sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.