Na Wyspach rozgorzała wojna cenowa między sklepami internetowymi, które chcą przyciągnąć jak najwięcej klientów w czasie tegorocznego sezonu świątecznych zakupów. Jeden z wielkich detalistów w sieci na początek ostro obniżył ceny ubrań, biżuterii i artykułów elektronicznych.

Amazon.co.uk, brytyjski oddział amerykańskiego potentata on line, zainicjował całą serię obniżek wzorowanych ma przykładzie “Czarnego Piątku” w USA, gdzie handlowcy kuszą różnymi atrakcjami amerykańskich konsumentów do odwiedzania sklepów nazajutrz po Święcie Dziękczynienia, Tanksging Day.

Portal oferuje konsumentom szanse do skorzystania z przedświątecznych rabatów, w tym z 67-proc. obniżki cen za złoty naszyjnik z perłami – z 460 funtów do 151 funtów. Cena kamery cyfrowej Samsunga spadła o 42 proc. – ze 119 funtów do 69 funtów, a ciepła kurtka firmy Berghaus potaniała ze 120 funtów do zaledwie 40 funtów, czyli także o 67 proc.

Brian McBride, dyrektor zarządzający Amazon.co.uk wcale nie ukrywa, że internetowy detalista pełnymi garściami czerpie tu doświadczeń amerykańskich handlowców. „Od lat klienci w USA mają okazję do skorzystania z ogromnych oszczędności dzięki fenomenowi Czarnego Piątku…I także u nas będą fantastyczne okazje” – podkreśla McBride.

Szacuje się, że na przedświąteczne zakupy w sieci Brytyjczycy wydadzą w tym roku 11,5 mld funtów, co oznacza wzrost o 29 proc. proc., lub o 2,6 mld funtów, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na bożenarodzeniowe zakupy w Internecie przypadnie więc 17 pensów z każdego funta, wydanego w tym okresie na Wyspach.

Rywale Amazonu juz odpowiedzieli ofertami obniżek zarówno w sieci, jak i w najbardziej prestiżowych lokalizacjach handlowych, z tzw High Street. „Detaliści przystępują do zmagań w reakcji na atrakcyjne propozycje w sieci, oferując vouchery z rabatami na zakupy w swoich sklepach” – twierdzi rzeczniczka porównywarki cenowej Kelkoo.