Jak wynika z informacji, Zagórski zwrócił uwagę na kontekst kulturowy i historyczny, który powinien być brany pod uwagę przy blokowaniu treści przez właścicieli portali społecznościowych.
Zauważył, że pewne treści inaczej są odbierane w Polsce, a inaczej np. w Stanach Zjednoczonych.
Spotkanie w Londynie jest jednym z wielu, które odbyły się w ostatnim czasie. Efektem wcześniejszych rozmów polskiego rządu z Facebookiem było uruchomienie w 2018 roku tzw. punktu kontaktowego. Polska - jak czytamy w komunikacie - jest pierwszym i jedynym na świecie krajem, w którym użytkownicy Facebooka uzyskali możliwość dodatkowej instancji odwoławczej w przypadku zablokowania ich profilu lub treści.
"Dobrze działający punkt kontaktowy stał się okazją, by kontynuować rozmowy z Facebookiem. Zależy nam na tym, by decyzje podejmowane przez portale społecznościowe były bardziej transparentne i dostosowane do polskich realiów" – mówi Zagórski.
"Rozmawialiśmy również o przejrzystości platform w kontekście wyborów, o tym jak chronić internautów przed mową nienawiści, czy dezinformacją – dodaje szef resortu cyfryzacji.
Resort przypomniał, że prawie połowa zgłoszeń do punktu kontaktowego rozpatrywana jest pozytywnie – profile i wpisy są odblokowywane przez administrację Facebooka.
Formularz odwoławczy punktu kontaktowego znajduje się na stronie Obywatel.gov.pl.