Przedsiębiorcy byli współtwórcami polskiej prezentacji podczas Expo 2020 Dubai.

31 stycznia 2022 r. zakończył się nabór do Programu Partnerskiego, który był kluczową i zarazem jedną z kilkunastu inicjatyw programu gospodarczego Polski na Expo 2020 Dubai. W ramach Programu Partnerskiego nawiązano współpracę z 34 polskimi firmami.

Prezentacja potencjału

Program Partnerski to unikalne przedsięwzięcie w ramach obecności Polski na Wystawach Światowych, które po raz pierwszy stworzyło polskim przedsiębiorcom tak szerokie możliwości promocji na arenie międzynarodowej. Stanowi impuls do rozwoju biznesu i realizacji planów ekspansji zagranicznej. Na zasadach komercyjnych umożliwia współtworzenie polskiej prezentacji podczas Expo 2020 Dubai – wydarzenia o ogromnym znaczeniu gospodarczym, promocyjnym i wizerunkowym.

– Głównym celem naszej działalności jest to, żeby marka polskich produktów i usług była rozpoznawalna na całym świecie. Dokładamy wszelkich starań, aby napływ bezpośrednich inwestycji zwiększał się, a polscy przedsiębiorcy poprzez zdobywanie zagranicznych rynków osiągali coraz większe sukcesy. Dlatego tak ważnym elementem misji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest nasz udział w Expo 2020 Dubai, będącym największym wydarzeniem promocyjno-gospodarczym na świecie. Do Programu Partnerskiego zgłosiły się polskie firmy z różnych branż, które chcą rozwijać swoją działalność na rynkach zagranicznych i poszukują nowych kontaktów biznesowych na Bliskim Wschodzie oraz w krajach Afryki Północnej – komentuje Krzysztof Drynda, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

– Polskie firmy z Programu Partnerskiego od początku naszej obecności na Expo 2020 Dubai biorą czynny udział w budowaniu wielowymiarowej opowieści o Polsce. Są wśród nich zarówno przedsiębiorstwa z tradycjami i długą historią, jak i przedstawiciele innowacyjnych sektorów gospodarki opartych na nowoczesnych technologiach. Cieszę się, że mamy możliwość budowania historii naszych sukcesów na Expo 2020 Dubai w oparciu na prezentacji potencjału konkretnych firm – podkreśla Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Expo 2020 Dubai.

Program Partnerski to jeden z elementów wsparcia dla polskich przedsiębiorców w czasie Wystawy Światowej Expo 2020 Dubai. Głównym celem obecności przedstawicieli rodzimych firm było nawiązanie nowych, perspektywicznych kontaktów gospodarczych oraz prezentacja doświadczeń i potencjału w eksporcie produktów i usług.

– Możliwość uczestniczenia w tym międzynarodowym wydarzeniu to dla nas ogromny zaszczyt oraz prestiż. Pragniemy wykorzystać ten czas, by zaprezentować się z jak najlepszej strony, pokazać potencjał, wysoką jakość wyrobów oraz nawiązać nowe kontakty handlowe. Wysoka jakość produktów, długoletnie doświadczenie, ciągła chęć rozwoju, innowacje i chęć współpracy z zagranicznymi odbiorcami stawiają nas w dobrym świetle pod kątem możliwości dalszego rozwoju – mówi Sławomir Chmieliński, właściciel NOVUM.

Firma ta dostarczyła drewniany plac zabaw przed Pawilonem Polski.

Cztery kategorie

W ramach Programu Partnerskiego przewidziano cztery kategorie Partnerstwa: wyposażenie pawilonu, w tym pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej; wydarzenia towarzyszące; wydarzenia towarzyszące branżowe; partnerstwo specjalne.

– Od 1 października byliśmy częścią wystawy w Pawilonie Polski na Expo 2020 Dubai. Cieszymy się, że w listopadzie mogliśmy pojechać tam osobiście i zagrać kilka koncertów, poprowadzić warsztaty muzyczne oraz wystąpić na seminarium EduTech. Sukcesy Musiconu na Expo 2020 Dubai to dla nas dowód, że muzyka łączy ludzi, jest globalnym językiem. Musicon daje każdemu radość z muzykowania już od pierwszego kontaktu z tą twórczą maszyną – mówi Kamil Laszuk, projektant i twórca Musicon.

Niektóre z firm uczestniczące w Programie Partnerskim, są już obecne na bliskowschodnich rynkach, a możliwość udziału w programie pozytywnie wpływa na ich wizerunek.

– Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w największym i najbardziej prestiżowym wydarzeniu wystawienniczym na świecie. W Garden Spot wierzymy, że ogrody wertykalne to coś więcej niż produkt, i mam nadzieję, że udowadnialiśmy to, będąc Partnerem Pawilonu Polski – podkreśla Danuta Garbarek, prezes zarządu Garden Spot Int.

Radosław Mamoń, Zespół Expo 2020 Dubaj, PAIH

_____________________

Partnerzy Pawilonu Polski

Partnerami Strategicznymi Pawilonu Polski byli: PKN ORLEN, PLL LOT, Bank Gospodarstwa Krajowego BGK

Partnerami Pawilonu Polski byli: LUMI CHEM Sp. z o.o., M Sp. z o.o., (MUSICON), LUG LIGHT FACTORY Sp. z o.o., Szkilnik Design Konrad Szkilnik, Skriware Sp. z o.o., NOVUM Sp. z o.o., Barwa System Sp. z o. o., STARGUM Stankiewicz Sp. z o.o., Bogutti Sp. z o.o., Garden Spot Sp. z o.o., Zakłady Porcelany Stołowej „LUBIANA” S.A., Kolglass Hurt Import Export Ryszard Kolat, Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o., Manuscriptum Sp. z o.o., REMI s.c. (KORBO), MTM Industries Sp. z o.o., MARLU Sp. z o.o, RUNVIDO Sp. z o.o., MLID Sp. z o.o. (La Tezza), Tiku Tiku Design – Monika Barańska, Glassweare Studio s.c., BAROMEDICAL Sp. z o.o., MIRACULUM S.A., Woobiboo Piotr Podbielski, IWONA HUZIOR HUZIOR GALERIA, AVOCADO Pracownia twórcza – Martyna Lewandowska, Affect Sp. z o.o., Koncept Szwalnia Sp. z o.o., Pracownia OOP Sp. z o.o., POCA&POCA i New Media VR.

pdf icon EXPO 2020 DUBAJ
pobierz plik