Jak powiedziała Biały, w czwartek odbyła się kontrola mostu - wypadła pomyślnie. Rzeczniczka wojewody już po kontroli zapowiadała, że dokumenty dopuszczające most do użytku zostaną podpisane w czwartek lub w piątek rano.
Otwarcie nowej przeprawy władze miasta zaplanowały na sobotę. Tego dnia w godz. 10-17 dla pieszych ma zostać udostępniona południowa przeprawa drogowa. Wieczorem odbędzie się tu impreza, której główną postacią ma być patronka mostu. Ma to utrwalić w świadomości mieszkańców oficjalną nazwę przeprawy, wciąż powszechnie nazywanej mostem Północnym.
W czwartek wieczorem stołeczny ratusz poinformował o szczegółach uroczystości, którą zatytułowano "PoRa otworzyć!" - od odkrytych przez Skłodowską-Curie pierwiastków polonu (Po) i radu (Ra). Początek zabawy zaplanowano na godz. 17.30. Najpierw dwie grupy mieszkańców z obu końców przeprawy mają dokonać symbolicznego połączenia brzegów Wisły, następnie zaplanowano akcję "Powitanie sąsiada", a potem taneczny flash mob. O godz. 19 prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz ma odsłonić tablicę z nazwą mostu, chwilę potem rozpocznie się pokaz świetlno-pirotechniczny.
Dla normalnego ruchu drogowego most ma zostać oddany w niedzielę. W pierwszej kolejności, godz. 12 po przeprawie przejadą od strony Białołęki auta uczestniczące w paradzie pojazdów, która będzie otwarta dla wszystkich chętnych.
Most połączy prawobrzeżną Białołękę z położonymi na lewym brzegu Wisły Bielanami i będzie najbardziej na północ wysuniętą przeprawą w Warszawie. Ma długość ok. 795 m i składa się z trzech niezależnych obiektów - dwóch trójpasmowych przepraw drogowych oraz jednej przeznaczonej pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy.
Umowa na budowę trasy mostu zakładała koszt inwestycji na ponad 1 mld zł
Budowa części tramwajowej oraz węzła Modlińska mają zostać ukończone w czerwcu, a oddane do użytku prawdopodobnie jesienią. Tramwaje przez most będą dojeżdżać do ul. Myśliborskiej - nie będzie tam pętli, gdyż planowo torowisko ma prowadzić dalej - ul. Światowida - aż do osiedla Winnica. Z tego powodu na przeprawie zostaną wykorzystane tramwaje dwukierunkowe, w których kabina motorniczego znajduje się na obu końcach pojazdu, a drzwi po obu stronach. Dzięki temu nie muszą one zawracać na pętli, by zmieniać kierunek jazdy na przeciwny.
Po oddaniu do użytku mostu Skłodowskiej-Curie Warszawa będzie miała osiem przepraw drogowych przez Wisłę. Poza nową przeprawą są to mosty: Poniatowskiego, Gdański, Śląsko-Dąbrowski, Łazienkowski, im. gen. Stefana Grota-Roweckiego, Świętokrzyski i Siekierkowski.
Umowa na budowę trasy mostu zakładała koszt inwestycji na ponad 1 mld zł. Odcinek trasy mostu od ul. Modlińskiej do ul. Pułkowej (ok. 3,4 km) to koszt 976 mln zł. Władze Warszawy uzyskały dotację unijną na inwestycję w wysokości 374 mln zł. Koszt budowy odcinka od ul. Pułkowej do węzła Młociny przy ul. Kasprowicza (ok. 1 km) to 51 mln zł.
Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski podpisał pozwolenie na budowę mostu 21 kwietnia 2009 r.; pierwszą łopatę na jego budowie prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz w towarzystwie ówczesnego ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka wbiła 3 czerwca 2009 r. Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała wówczas, że złoży wniosek do Rady Warszawy o nadaniu mostowi imienia Jana Pawła II. Kombatanci wnioskowali o inną nazwę - Zgrupowania Stołpecko-Nalibockiego AK. Ostatecznie patronką mostu została polska noblistka Maria Skłodowska-Curie - stołeczni radni decyzję w tej sprawie podjęli 1 grudnia ub.r