Centra handlowe drugim domem Polaka podczas wakacji – takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez największą galerię na Śląsku – Silesia City Center. 64 proc. ankietowanych przyznało, że w wakacje najwięcej czasu spędza właśnie na terenie centrum handlowego.

Większość Polaków, podobnie jak przed rokiem, tegoroczne wakacje spędzi we własnym mieście. Tylko co trzeci wyjedzie do innego miasta w kraju, a zaledwie 7 proc. zdecyduje się na zagraniczne wojaże z biurem podróży – dane programu bonusowego PAYBACK. – Często centra handlowe są jedną z nielicznych atrakcji w mieście. Potwierdziły to także badania przeprowadzone niedawno przez socjologów Uniwersytetu Śląskiego, z których wynika, że centra handlowe postrzegane są dziś jak centra miast – tłumaczy Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Połowa narodu w domu…

Badania przeprowadzone w 2010 roku przez CBOS pokazały, że aż 59 proc. Polaków zeszłoroczne wakacje spędziło w rodzinnym mieście. Z najnowszych badań programu bonusowego PAYBACK wynika, że w tym roku niewiele mniej – bo aż 55 proc. Polaków – spędzi wakacje w domu. Jedynie 7 proc. decyduje się na zagraniczny urlop z biurem podróży, a 6 proc. organizuje zagraniczne wojaże samodzielnie. Na wakacje w kraju wybiera się co trzeci Polak – 28 proc. robi to na własną rękę, a 26 proc. wyjeżdża do rodziny.

- Z badań programu bonusowego PAYBACK wynika, że wciąż ponad połowa Polaków zmuszona jest spędzać wakacje we własnym mieście. Głównym powodem tego są oczywiście finanse. Okazuje się jednak, że Polacy z wakacji spędzanych we własnym mieście także mogą być zadowoleni. Trzeba im tylko zaproponować spędzanie wolnego czasu w kreatywny i ciekawy sposób – mówi Musialik.

… i centrum handlowym

Z sondy przeprowadzonej przez największe centrum handlowo-rozrywkowe na Śląsku wynika, że Polacy sporą część swojego wakacyjnego czasu spędzają właśnie w galeriach handlowych. Tak przyznało aż 64 proc. tych, którzy urlop spędzą w kraju.

- Jeżeli wyczekiwany urlop musimy spędzać we własnym mieście, to naturalną koleją rzeczy szukamy jakichś atrakcji, które nas zainteresują. Szukamy odpoczynku, ale i zabawy. Dziś centra handlowe to przecież nie tylko sklepy i zakupy, ale także m.in. restauracje, kino, czy kluby, w których ludzie chętnie spędzają wieczory. Z kolei dzieci bardzo chętnie biorą udział w półkoloniach organizowanych np. przez Jupi Park w centrach handlowych, gdzie biorą udział w zajęciach tanecznych, muzycznych, plastycznych, czy wybierają się do kina – mówi Musialik.

61 proc. ankietowanych przyznało, że centra handlowe w okresie wakacyjnym zapewniają ciekawszą rozrywkę od centrum miasta. 31 proc. wybiera się do klubów, kawiarni bądź restauracji, 29 proc. po prostu na zakupy połączone ze spacerem, 20 proc. wybiera aktywny wypoczynek w klubach fitness, 13 proc. korzysta ze specjalnych akcji wakacyjnych organizowanych przez centra handlowe, 4 proc. kieruje się do kina, a 3 proc. wybiera jeszcze inne możliwości.