"Przekrój" będzie wychodził w poniedziałki, a nie jak dotąd w środy; jego wydanie papierowe zostanie uszczuplone, a cena obniżona. Jednak dostęp do treści oferowanych na stronie internetowej tygodnika będzie płatny.

Redaktor naczelny "Przekroju" Artur Rumianek powiedział podczas konferencji prasowej, że strona główna "Przekroju" w internecie będzie się codziennie zmieniać. Podkreślił, że wydawcy kładą duży nacisk na multimedialność. W czwartek uruchomiono także płatną aplikację, która umożliwia korzystanie z treści tygodnika na tablecie iPad.

Osoby, które wykupią aplikację, będą miały dostęp do archiwalnych wydań tygodnika - od pierwszego numeru z 1945 r. do lat siedemdziesiątych. Będą mogły także oglądać produkowane specjalnie do "Przekroju" trzy seriale i jeden film. Dla tych użytkowników dostępna będzie także galeria rysunków Marka Raczkowskiego. Możliwe będzie także zamieszczanie przez czytelników własnych materiałów: tekstów, zdjęć.

Właściciel tygodnika Grzegorz Hajdarowicz ocenił, że za sprawą rozwoju technologii odbiór mediów zmieni się w niewyobrażalny sposób. "W 2015 roku z tabletów będzie korzystało w Polsce 12 mln osób" - zaznaczył. W jego ocenie media z czasem będą wprowadzać opłaty za wszystkie treści publikowane w internecie.

Inne polskie czasopisma najczęściej chcą opłat za e-wydania, natomiast treści zamieszczane na ich stronach internetowych są dostępne za darmo albo częściowo płatne. Zapłacić trzeba np. za e-wydanie "Newsweeka", "Wprost", "Polityki".

Za możliwość korzystania z wydania internetowego "Przekroju" należy zapłacić za tydzień 3,69 zł; za kwartał 30,75 zł; za rok 99 zł. Z kolei opłata za aplikację na tablet iPad za tydzień wynosi 0,79 euro, za rok 24,99 euro. Osoba, która opłaci za korzystanie z aplikacji na tablecie ma także dostęp do treści strony www "Przekroju".