Za usługi Poczty Polskiej można płacić smartfonem z aplikacją mobilną swojego banku z funkcją BLIK - poinformowała we wtorek spółka.

Jak podano w komunikacie Poczty Polskiej, aby zapłacić BLIK-iem klient powinien poinformować o tym sprzedawcę, odczytać kod BLIK w aplikacji swojego banku i wprowadzić go na terminalu, a następnie zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej w swoim telefonie.

"Płatność za pomocą BLIK-a to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie, jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności" – mówi, cytowany w komunikacie, Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Powszechny system płatności mobilnych BLIK to projekt spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków. BLIK-a w swoich aplikacjach bankowych aktywowało już prawie 3,5 mln osób. Od momentu uruchomienia systemu dokonano nim ponad 10 mln transakcji. (PAP)