Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zobowiązał Jeronimo Martins - właściciela sklepów Biedronka - do przeprowadzenia akcji edukacyjnej i quizu dla konsumentów, poinformował regulator. Łączna wartość bonów, które sieć ma wydać klientom uczestniczącym w akcji to 7,5 mln zł.

"W wydanej na początku 2021 r. decyzji prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że właściciel sklepów Biedronka - Jeronimo Martins Polska - zamieszczał regulaminy promocji z opóźnieniem, a w sytuacji, gdy nie odpowiadał na reklamacje z nimi związane w ustawowym terminie 30 dni, nie uznawał roszczeń konsumentów. Zdarzały się bowiem sytuacje, że przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na jego stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem - nawet w ostatnim dniu akcji. Do Urzędu wpływały skargi konsumentów na akcje promocyjne organizowane przez Biedronkę" - czytamy w komunikacie.

Konkurs rusza 20 września i będzie dostępny online na stronie https://szkolenie.biedronka.pl. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Szkolenie odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Pierwsze 125 tys. osób, które w danej turze przejdzie szkolenie i wykona test, otrzyma bony. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz, posumowano w komunikacie.

W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 53 sklepy (39 netto) i przebudowała 153 lokalizacje, zwiększając sieć do 3 154 placówek na koniec czerwca. Powierzchnia handlowa wzrosła do 2,16 mln m2 na koniec czerwca z 2,12 mln m2 na koniec 2020 r.