Rozmawiamy z Agnieszką Polewką, menedżerem ds. pozyskiwania talentów i budowania wizerunku pracodawcy Philip Morris Polska

Czy silna marka wpływa na sukcesy także w dziedzinie HR?

Marka naszego pracodawcy odgrywa istotną rolę w przyciąganiu, motywowaniu i utrzymaniu naszych pracowników. Ale to nie wszystko. Jesteśmy bardzo aktywni na polu HR. Przez cały rok realizujemy programy wspierające naszych pracowników oraz kampanię pod hasłem „Unlimityourself@PMI”, która otwiera drzwi do rozmowy o tym, kim jesteśmy i co oferujemy jako pracodawca. Jest to wezwanie do działania, zachęcające pracowników i kandydatów do budowania kariery w naszej firmie, zgodnej z ich kompetencjami i pasjami.

Jak wygląda rekrutacja pracowników?

Dobór pracowników jest niezwykle istotny, by firma nie tylko zachowała pozycję lidera, ale wciąż się rozwijała. W 2015 r. zatrudniliśmy w Polsce 455 osób. Staramy się aktywnie działać w środowisku studenckim, dlatego co roku organizujemy program praktyk „Hungry for Business Adventure”, czyli zapraszamy studentów do udziału w naszych projektach. Tylko w 2015 roku przyjęliśmy 65 praktykantów. My dajemy im szansę poznania organizacji i zdobycia praktycznego doświadczenia, a oni przynoszą nam cenne i świeże spojrzenie na różne tematy i procesy.

Co najbardziej przemawia do kandydatów?

Istotne hasła naszej kampanii marki pracodawcy to: nauka, rozwój, możliwości, przygoda i odkrywanie samego siebie. Nasza historia to opowieść o ludziach, którzy ukształtowali swoją karierę tak, aby była to przygoda w odkrywaniu nowych zagadnień, wiedzy i własnych umiejętności. Dlatego szukamy ludzi, którzy na tę przygodę są otwarci. Osoby otwarte na różnorodność, chętne do nauki i pracy, lubiące podejmować wyzwania i decyzje słyszą nas i odpowiadają na nasz przekaz, by na samym końcu tego procesu otrzymać propozycję pracy.