Empik liczy na 30% wzrostu sprzedaży e-booków i ok. 100% - audiobooków


Warszawa, 26.10.2016 (ISBnews) - Empik, po połączeniu z Virtualo.pl i Biblioteką Akustyczną, spodziewa się do końca tego roku 30% wzrostu sprzedaży e-booków i niemal 100% dynamiki sprzedaży audiobooków, podała spółka.
"Empik stawia na rozwój książek elektronicznych. W Grupie Empik, obok Virtualo – największego agregatora e-booków w Polsce – pojawiła się teraz Biblioteka Akustyczna, wydawca i dystrybutor audiobooków. Do końca 2016 roku sieć Empik spodziewa się 30% wzrostu sprzedaży e-booków i niemal 100% dynamiki sprzedaży audiobooków" - czytamy w komunikacie.
"Obserwując rosnącą popularność form digitalowych, postanowiliśmy zainwestować w rozszerzenie oferty e-książek i audiobooków. Dzięki specjalizacji, wiedzy i doświadczeniu Virtualo i Biblioteki Akustycznej możemy wydawać znacznie więcej tytułów w wersji audio, a lepsza ekspozycja audiobooków w salonach Empik i na empik.com oraz intensywne działania promocyjne, również w połączeniu z wydaniami papierowymi, dadzą nam przewagę konkurencyjną" - powiedziała prezes Empiku Ewa Szmidt-Belcarz, cytowana w komunikacie.
Współpraca z Virtualo oraz Biblioteką Akustyczną, która dołączyła do Grupy Empik, sprawia, że Empik posiada obecnie najszerszą ofertę na rynku e-contentu. Obejmuje ona ponad 45 tys. tytułów e-booków, 1 500 pozycji e-prasy oraz 3 tys. audiobooków, podano w informacji.
Anna Kotlonek-Kowalik, dyrektor wydawniczy i członek zarządu Biblioteki Akustycznej dodała, że jest przekonana, że połączenie z Grupą Empik, a co za tym idzie - ścisła współpraca z wydawcami, pozwoli osiągnąć produkcję, promocję i sprzedaż audiobooków "na niespotykaną dotąd skalę".
"Będziemy dążyć do tego, by jak najwięcej tytułów ukazywało się jednocześnie we wszystkich możliwych formatach, w tym oczywiście jako audiobook, mp3 i na CD" - wskazała Kotlonek-Kowalik.
Spółka zapowiedziała ponadto premierę dedykowanej aplikacji mobilnej łączącej e-booki i audiobooki.
Empik to największa sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku z ponad 230 salonów. Jest również operatorem jednego z największych sklepów internetowych w Polsce. Jest częścią Grupy Empik Media & Fashion S.A.

(ISBnews)