OPZZ: albo rząd przyjmie pakiet antykryzysowy, albo ludzie wyjdą na ulicę

31.03.2009, 15:29; Aktualizacja: 31.03.2009, 16:17

Jeśli rząd nie przyjmie szybko pakietu antykryzysowego, to nie uda się opanować niezadowolenia tysięcy ludzi, którzy wyjdą na ulicę - uważa przewodniczący OPZZ Jan Guz.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (15)

  • zfrustrowany(2009-10-30 20:32) Zgłoś naruszenie 00

    Ludzie o czym wy tu piszecie jaki związek jakie OPZZ :) . TAKA PRZEWODNICZĄCA ZWIĄZKU OPZZ PKP CARGO Z WAŁBRZYCHA pani Marieta.X ZASTRASZA LUDZI ZWOLNIENIAMI Z RACJI ŻE WYPISUJĄ SIĘ Z JEJ ZWIĄZKU.

    TO SĄ KPINY NA H... KOMU TAKI ZWIĄZEK . Związki zawodowe mają bronić ludzi po to zostały chyba powołane ?! a nie ich zastraszać !!! Ale pani Marietta jest chyba innego zdania !

    Odpowiedz
  • S-w(2009-04-01 14:23) Zgłoś naruszenie 00

    Drogie Panie; nie wierzcie Guzowi. On i inni "działacze" walczą nie o Was ale o swoje portfele. Dotyczy to wszystkich związków.

    Odpowiedz
  • lucyna(2009-04-01 09:14) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem tego samego zdania, powinien się liczyć staż pracy a nie po 35 latach /kobiety/ pracy wyrzuca się ludzi na śmietnik, Organizuję się szkolenia dla tych ludzi, które pochłaniają miliony i z tego nic nie wynika.Ludzie w wieku 55 lat już nic nie zmienią. Nie czarujcie ludzi że na ich emerytury muszą młodzi pracować, kobieta pracując 35 lat męższyzna 40 lat na swoje emerytury zapracowali.Związki i Rząd nic w tym kierunku nie robią,mydlą ludziom oczy.

    Odpowiedz
  • OPZZ wiedż o krzywdzie innych !!!(2009-03-31 20:36) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Przewodniczący Guz
    Dlaczego zostawiliście na śmietniku historii osoby z najdłuższym stażem pracy kobiety z 35 lat pracy , mężczyżni 40 lat pracy , przecież to Wasi Członkowie , osoby te są zwalniane z pracy i dalsza pomoc socjalna to opieka społeczna lub caritas . Czy wyrok na nich został już wydany a wy przyjęliście go ze zrozumieniem !!! Wstyd dla Całej OPZZ

    Odpowiedz
  • Adna(2009-03-31 19:44) Zgłoś naruszenie 00

    Możliwość wyboru po przepracowaniu 35 lat ( czytaj: po 35 latach odprowadzania składek ) powinna się należeć obligatoryjnie. Chcesz pracuj, nie chcesz, nie możesz, nie masz już zdrowia - proszę bardzo idź na emeryturę!!! Przecież jasne - skoro można iść po 15 latach (mundurowi), 20 latach ( warunki szkodliwe ) to tym bardziej po takim długim okresie płacenia składek! Ludzie to nie jest żadna „wcześniejsza” emerytura !!! Wiek nie powinien mieć w tym przypadku żadnego znaczenia! Kto otrzyma już świadczenie emerytalne nie powinien mieć możliwości podejmowania pracy. Jak chce pracować niech nie przechodzi na emeryturę. I tym sposobem każdy wybrałby sobie - pracować czy nie!!!

    Odpowiedz
  • oszukana 54(2009-03-31 19:27) Zgłoś naruszenie 00

    Do 4 Jana - i Ala 55
    jestem tego samego zdania popieram Was !! Związki są do kitu nic nie walczą o ludzi z dużym stażem pracy .Zostaliśmy pominięci i zostawieni sami sobie! Przykre to ,że musimy pracować kolejne 5 lat.Rząd i związki są do niczego!

    Odpowiedz
  • do8(2009-03-31 19:27) Zgłoś naruszenie 00

    Owszem masz racje ale te prawo jak wskazuje nazwa nabywa się w pewnym momencie jak sie spełni jakieś wymagania w tym wypadku wiek i staż pracy.Ale do tego momentu jest to prawo potencjalne które można zmieniać,tzn że jak nauczyciel prze ta reforma nabył prawo do wcześniejszej emerytury to nikt nioe ma prawa mu odebrać tej emerytury,ale jak mu zabrakło pare dni do nabycia emerutury to to już nie jest prawo nabyte.

    Odpowiedz
  • do6(2009-03-31 17:59) Zgłoś naruszenie 00

    Prawa nabyte to prawo do grobu a nie do okradania innych.

    Odpowiedz
  • ala55(2009-03-31 17:26) Zgłoś naruszenie 00

    A do kogo mają się udać kobiety ponad 55- letnie, z ponad 35 letnim stażem pracy? Dlaczego je pozbawiono emerytury w wysokości gwarantującej jakie takie życie? Przez 5 lat jeśli będą miały pracę to i tak w większości przypadków o awansach i podwyżkach mogą sobie jedynie pomarzyć. PO DODATKOWYCH 5-ciu LATACH PRACY ICH EMERYTURA BĘDZIE O KILKASET ZŁ NIŻSZA NIŻ EMERYTURA DZIŚ WYPŁACANA ICH STARSZYM CZĘSTO O KILKA DNI KOLEŻANKOM Z KRÓTSZYM STAŻEM PRACY. Czy Tusk słyszy i czy rozumie?

    Odpowiedz
  • Stasiek(2009-03-31 16:31) Zgłoś naruszenie 00

    Co do pomostówek i tzw.praw nabytych to proponuje zapoznać sie z tym linkiem
    http://www.gazetapodatnika.pl/artyk uly/tk_ochronie_podlegaja_prawa_nabyte_a _nie_potencjalne-a_7527.htm

    Odpowiedz
  • HL(2009-03-31 16:20) Zgłoś naruszenie 00

    Do 2: tak, strajk generalny to od lat znany - najlepszy sposób na walkę z kryzysem...

    buehehehehe

    Odpowiedz
  • Jan(2009-03-31 16:13) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawe, czy OPZZ ujmie w swoim wniosku osoby z długoletnim stażem pracy? Prosimy również o zbadanie, czy pozbawienie mężczyzn z roczników 1949-1953 prawa do wcześniejszej emerytury, którzy do końca 2008r. posiadali odpowiednio dłuższy tj.35-letni staż pracy (5 lat wyższy od kobiet) - jest zgodne z art.32 i 33 Konstytucji.Jakoś w tej sprawie nikt do tej pory nie może udzielić jednoznacznej odpowiedzi i nikt z ujętych w art.191 Konstytucji nie kwapi się do skierowania w tej sprawie wniosku do TK.
    Panowie z roczników 49-53 piszcie do OPZZ - niech o nas nie zapomni, tak jak to zrobiła Komisja Krajowa NSZZ "Solidarność".

    Odpowiedz
  • mrd(2009-03-31 16:08) Zgłoś naruszenie 00

    Do 2, wracaj na onet i tam wygłaszaj takie komentarze.

    Odpowiedz
  • Jedynym ratunkiem jest strajk generalny(2009-03-31 16:06) Zgłoś naruszenie 00

    Innej drogi nie ma żeby rozgonić tą całą bandę rządzących debili.
    Nikt inny jak poslcy pseudo specjaliści, rodem z PO, doprowadzili do katastrofalnego stanu naszego kraju.

    Odpowiedz
  • TW(2009-03-31 15:51) Zgłoś naruszenie 00

    Panie związkowiec powiedz Pan dlaczego kolejarze chcą strajkować ??

    Wytłumacz mi Pan bo nie rozumię stwierdzenia:
    rozpocząć protest skierowany przeciwko trudnej sytuacji na kolei i zagrożeniu utratą pracy

    Czy to znaczy że ja za mało jeżdzę koleją albo nie woże swoich mebli koleją..
    To znaczy że jest to strajk przeciwko społeczeństwu - TEMU OHYDNEMU SPOŁECZEŃSTWU KTÓRE NIE CHCE KORZYSTAĆ Z KOLEI, ALBO PRZECIWKO PAŃSTWU KTÓRE NIE ZMUSZA NAKAZAMI DO JAZDY KOLEJĄ.

    A jeśli tak to rozumiem...juz dzownie aby Pana zabrali do T...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie